Uitspraak rechtszaak tegen ontslag met zware fout.

wonderingwhy
Topic Starter
Berichten: 118

Uitspraak rechtszaak tegen ontslag met zware fout.

#1 , 25 apr 2012 15:33

In september 2004 ben ik bij bedrijf X ontslagen met een zware fout. Ik ben daar toen tegen in gegaan, en heb gisteren eindelijk de definitieve uitspraak gekregen (ik was vorig jaar in het gelijk gesteld, maar mijn ex-werkgever is toen in beroep gegaan): ik ben in het gelijk gesteld.

Goed nieuws zou je zeggen, maar wat nu? Er loopt in principe ook nog een procedure tegen de RVA die me indertijd aansprakelijk stelde voor het toenmalige ontslag. De procedure tegen mijn ex-werkgever was indertijd opgestart via het ACV, deze hebben de zaak laten slabakken tot in 2009, om dan op het laatste nippertje voor een procesdatum te zorgen.

We zijn ondertussen bijna 8 jaar na datum en is mijn situatie sindsdien volledig veranderd: ik ben nu zelfstandige en echt niet van plan om ooit nog als bediende te gaan werken. Anders gezegd, ik heb in sé niets aan deze uitspraak. Het enige nuttige hier zou het achterstallige loon zijn dat me eindelijk gaat worden uitbetaald.

Gisteren wist mijn advocaat mij te vertellen dat het geld in 1ste instantie naar hen wordt overschreven, dan naar het ACV die het dan naar mij overmaakt. Ook krijg ik het brutoloon niet in de handen, er moet eerst van alles worden afgetrokken.

En daar zit hem nu voor mij het probleem... Afgaande op de uitleg ga ik hier na afloop blijkbaar zo goed als niets aan overhouden, buiten dan een onbeduidende som geld, een paar nutteloze papieren die ik waarschijnlijk direct weggooi en de geruststelling de proceskosten niet te moeten betalen. Ik heb indertijd gevraagd gehad om het hele geding stop te zetten: ik had hoegenaamd geen interesse om dat van toen nog recht te laten zetten, had er dan ook geen problemen van ondervonden en wou het risico vermijden om gevraagd te worden om de proceskosten te moeten betalen. Hun antwoord: gaat niet meer...