Contract bepaalde duur

Zhuzhu
Topic Starter
Berichten: 18

Contract bepaalde duur

#1 , 25 apr 2012 14:16

Ik heb sinds kort een contract van bepaalde duur, waarvan ik zeker weet dat het niet verlengd zal worden.
Het zou mooi zijn dat ik dan recht zou hebben op de hoogste uitkering (werk 32u, ben alleenstaande met kind ten laste). Op het syndicaat vertellen ze mij dat mijn uitkering berekend zal worden op mijn laatste loon. Nu heb ik nog redelijk veel verlof op te nemen, indien ik mijn verlof in die laatste werkmaand zal opnemen, heeft dat dan gevolg voor mijn uitkering, zal die dan lager zijn?
Zou ik dan in principe 1 volle maand 32u moeten werken, zonder verlof en ziek te zijn om recht te hebben op de hoogste uitkering?
Moet mijn verlof op zijn alvorens dat contract bepaalde duur eindigt indien ik geen uitzicht heb op een andere job dus zeker voor het einde van dit jaar?
Waarvan is je uitkering meest afhankelijk van?

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 apr 2012 14:44

je verlof is gelijkgestled, dat zal dus geen invloed hebben op je werkloosheidsuitkering (behalve dat, als je nog verlof moet nemen eens je werkloos is, ej voor die dagen natuurlijk geen uitkering kan krijgen gezien ze gedekt zijn door je vakantiegeld. Nu, in de praktijk maakt het weinig uit of je je verlof nog volledig opneemt voor je uit dienst bent qua betaling.

Je mag dus verlof hebben, ziek zijn, ... Uitkering is gewoon afhankelijk van het brutoloon (maand/uur) dat op je contract staat.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”