Opzegtermijn loopt, maar werkgever geeft mij geen werk meer!

BOUVIAC
Topic Starter
Berichten: 1

Opzegtermijn loopt, maar werkgever geeft mij geen werk meer!

#1 , 25 apr 2012 00:30

Hallo,

Het bedrijf waarvoor ik werk is recent verkocht aan de concurrentie op 1 april.
Als commercieel manager heeft men mij gevraagd om de klantenoverdracht mee te begeleiden.
Dit heb ik ook gedaan en vorige week heb ik eindelijk mijn C4 gekregen waarbij men mijn contract opzecht vanaf 1 mei met wettelijke opzegtermijn van 3 maanden.
Tot hiertoe niets aan de hand, ik werkt er er nog geen volledig jaar.

Het probleem is nu dat ik de klantenoverdracht volledig heb gedaan en dat ik nu geen werk meer heb.
Mijn werkgever kan mij ook geen werk meer geven, hij kan mij ook nog niet zeggen vanaf wanneer ik thuis mag blijven.
Dus nu kom ik elke dag naar bureau waar ik niets kan doen, nu stel ik mij de vraag of de werkgever niet verplicht is om werk te voorzien?

Kan ik de werkgever in gebreke stellen?
Wat is hier de impact van?

Vriendelijke groeten,

Maarten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
klungel

#2 , 25 apr 2012 06:01

theoretisch heb je gelijk maar de verbreking vaststellen is een zeer riskante procedure , beter je vakbond wat druk laten zetten

arbeidsovereenkomstenwet
Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen

het is wel ongebruikelijk dat je nu al een C4 hebt aangezien een opzeggingstermijn kan geschorst worden
alsook in je ontslagbrief staat "met wettelijke opzegtermijn"

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”