ontslagperioode proef: ontslagbrief of contract bepaalde duu

matthysr
Topic Starter
Berichten: 1

ontslagperioode proef: ontslagbrief of contract bepaalde duu

#1 , 24 apr 2012 10:32

Beste,

Ik heb van mijn WG vernomen dat ze mijn contract niet zullen verlengen (einde 1juli).
Nu zit ik als consultant momenteel nog op een project tot aan mijn trouw (19 mei) daarna heb ik 3 weken congé en zit ik zonder project.

Ik wil mijn ervan vergewissen dat ze na mijn trouw niet op 1 week buitenzetten omdat ik zonder project zit. Momenteel heb ik nog een leverage om einde proefperiode = 1 juli + 110 vakantieuren op papier te laten zetten (dus einde eigenlijk 20Juli) . Ik ga ervan uit dat mijn WG niet beseft dat dit 20 juli wil.

Mijn vraag is dan ook als ik via een ontslagbrief laat vastleggen dat het contract wordt ontbonden op het einde van mijn proefperiode zonder datum, heeft dit dan genoeg waarde?
Maw kunnen ze me dan niet meer buiten zetten op 1 week? En is het einde dan ook 20 juli of laat ik dit best ook vastleggen in het contract?

Volgens sommige bronnen zou ik beter een contracte van bepaalde duur nemen. Klopt dit?

Ik heb alvast een mail waarin ze zeggen dat ik welkom ben tot het einde van mijn proefperiode.

Alvast bedankt voor de respons.

Groeten,
Matthys

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 apr 2012 15:14

Ik heb van mijn WG vernomen dat ze mijn contract niet zullen verlengen (einde 1juli).

Bedoel je dat je nu een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur hebt?

Momenteel heb ik nog een leverage om einde proefperiode = 1 juli + 110 vakantieuren op papier te laten zetten (dus einde eigenlijk 20Juli) . Ik ga ervan uit dat mijn WG niet beseft dat dit 20 juli wil.

gelieve dit eens in beter verstaanbaar Nederlands te herschrijven? Leverage? "dit 20 juli wil". Is voor ons onmogelijk om correct te interpreteren.



Mijn vraag is dan ook als ik via een ontslagbrief laat vastleggen dat het contract wordt ontbonden op het einde van mijn proefperiode zonder datum, heeft dit dan genoeg waarde?
Maw kunnen ze me dan niet meer buiten zetten op 1 week? En is het einde dan ook 20 juli of laat ik dit best ook vastleggen in het contract?

Volgens sommige bronnen zou ik beter een contracte van bepaalde duur nemen. Klopt dit?


idem. Ik begrijp niet wat je wil zeggen. "je zou beter een contract van bepaalde duur nemen". Bij wie/wat/...? "Via een ontslagbrief laat vastleggen dat het contract wordt ontbonden", wat bedoel je daarmee? Bedoel je dat je je werkgever een ontslagbrief op jouw vraag zou laten schrijven?

klungel

#3 , 24 apr 2012 20:47

Mijn vraag is dan ook als ik via een ontslagbrief laat vastleggen dat het contract wordt ontbonden op het einde van mijn proefperiode zonder datum, heeft dit dan genoeg waarde?
Maw kunnen ze me dan niet meer buiten zetten op 1 week? En is het einde dan ook 20 juli of laat ik dit best ook vastleggen in het contract?
bedoel je overeenkomst van onbepaalde duur met proefperiode tot 1 juli ?

je kan best niks op papier zetten en akkoord gaan wat betreft de beeindiging van de arbeidsovereenkomst op het einde van de proefperiode ; de werkgever moet daar zelf maar het nodige voor doen zonder uw toestemming bovendien wordt je proefperiode geschorst gedurende de periode je verlof hebt

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”