bediendecontract onbepaalde duur en zwanger

vocht
Topic Starter
Berichten: 83

bediendecontract onbepaalde duur en zwanger

#1 , 20 apr 2012 17:07

hallo

ik ben bijna 3maanden zwanger en heb werk gevonden in een callcenter. heb een vast contract gekregen met een proefperiode van 1 maand. nu het probleem is dat ik mijn baas niks verteld heb. hoe moet ik dit het beste aanpakken?
ik ga maandag starten 23april.

kan hij me ontslaan?
in het contract staat voltijds 38 uren, stel dat ik ziek word en niet meer mag werken van de dokter tot na mìjn bevalling, door wie word ik dan betaald en ir dat dan zoveel procent van mijn uren die in het conrakt staan bijvoorbeeld verdien in per maand 1200netto en dan word ik 70procent betaald, dat is dan 750euro?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
klungel

#2 , 20 apr 2012 19:54

hallo

ik ben bijna 3maanden zwanger en heb werk gevonden in een callcenter. heb een vast contract gekregen met een proefperiode van 1 maand. nu het probleem is dat ik mijn baas niks verteld heb. hoe moet ik dit het beste aanpakken?
ik ga maandag starten 23april.

kan hij me ontslaan?
in het contract staat voltijds 38 uren, stel dat ik ziek word en niet meer mag werken van de dokter tot na mìjn bevalling, door wie word ik dan betaald en ir dat dan zoveel procent van mijn uren die in het conrakt staan bijvoorbeeld verdien in per maand 1200netto en dan word ik 70procent betaald, dat is dan 750euro?
u kan best verwittigen per aangetekend schrijven vanaf dan geniet u een ontslagbescherming doet u dat niet dan kan de werkgever na één week ziekte de arbeidsovereenkomst beeindigen tijdens de proefperiode

70% van 1200 = 840 het wordt wel op je brutoloon berekend

vocht
Topic Starter
Berichten: 83

#3 , 21 apr 2012 07:58

word ik niet ontslagen dan in mijn proeftijd. ik ga in een calcenter werken, wat als ik mijn targets niet haal? dan kan ik wel ontslagen worden

Reclame

vocht
Topic Starter
Berichten: 83

#4 , 22 apr 2012 08:58

mer info welkom

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 22 apr 2012 10:20

Ontslag om andere redenen kan nog wel, maar uw werkgever zal waterdicht bewijs moeten hebben dat dit niets met uw zwangerschap te maken heeft. Voelt u zich een dag niet goed (waardoor u uw werk moeilijker kan uitvoeren), meteen naar de dokter dus.

vocht
Topic Starter
Berichten: 83

#6 , 23 apr 2012 17:50

Oh sorry , de proeftijd is 6 maanden. Ik ben uitgerekend op 9november, tot hoelang mag ik magg werken? Ik doe callcenter werk, mag ik tot 8 maanden werken of maar tot 7? En wanneer moet ik mijn werkgever van mijn zwangerschap op de hoogte houden ? En wat als ik nu ontslagen zou worden omdat ik mijn targets niet haal, heb ik ergens recht op?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 23 apr 2012 21:47

je mag werken tot 2 november. Als je ontslagn wordt omdat je je targets niet haalt en dat heeft niks te maken met je zwangerschap, dan heb je eventueel recht op ziekteuitkeringen of werkloosheidsuitkeringen als je aan die voorwaarden voldoet.

vocht
Topic Starter
Berichten: 83

#8 , 24 apr 2012 08:24

je mag werken tot 2 november. Als je ontslagn wordt omdat je je targets niet haalt en dat heeft niks te maken met je zwangerschap, dan heb je eventueel recht op ziekteuitkeringen of werkloosheidsuitkeringen als je aan die voorwaarden voldoet.
Wat zijn de voorwaarden om recht te hebben voor een ziekteuitkering? Stel dat hij mij na 2 maanden al ontslaat ivm targets wat dan?

klungel

#9 , 24 apr 2012 18:22

Stel dat hij mij na 2 maanden al ontslaat ivm targets wat dan?
stel dat ; wij dat al eens wisten (...)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 24 apr 2012 20:12

je mag werken tot 2 november. Als je ontslagn wordt omdat je je targets niet haalt en dat heeft niks te maken met je zwangerschap, dan heb je eventueel recht op ziekteuitkeringen of werkloosheidsuitkeringen als je aan die voorwaarden voldoet.
Wat zijn de voorwaarden om recht te hebben voor een ziekteuitkering? Stel dat hij mij na 2 maanden al ontslaat ivm targets wat dan?
ziekteuitkering = voldoende gewerkte of gelijkgestelde dagen.

vocht
Topic Starter
Berichten: 83

#11 , 25 apr 2012 12:16

Ik heb niet eens een jaar gewerkt, heb daar al zeker geen recht op

klungel

#12 , 25 apr 2012 18:34

Ik heb niet eens een jaar gewerkt, heb daar al zeker geen recht op
of gelijkgestelde dagen zie art 203 kb 3/7/1996

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”