Opnieuw een proefcontract na een proefcontract ?

chacha
Topic Starter
Berichten: 64

Opnieuw een proefcontract na een proefcontract ?

#1 , 14 apr 2012 15:59

Ik ben ontslagen na 11 maanden proefcontract. Dit wegens een verwacht gebrek aan werk in de toekomst.

Na hoelang kan ik opnieuw een proefcontract bij dezelfde werkgever aanvaarden zonder dat dat er een dreiging
boven zijn hoofd hangt dat dit contract moet omgezet worden in een vast contract ?

Alternatief: contract van bepaalde duur/bepaald werk. Kan dit bv nog voor bv 1,2 of 3 maand wederom zonder risico
voor de werkgever ?

De tewerkstelling was onder WinWinActiva en in de hogere looncategorie (>35K/jaar).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 apr 2012 16:10

zonder dat dat er een dreiging
boven zijn hoofd hangt dat dit contract moet omgezet worden in een vast contract ?

.
Noem jij een vast contract een dreiging?

Alfred J
Berichten: 190

#3 , 14 apr 2012 16:15

zonder dat dat er een dreiging
boven zijn hoofd hangt dat dit contract moet omgezet worden in een vast contract ?

.
Noem jij een vast contract een dreiging?
TS bedoelt een dreiging boven het hoofd van de werkgever volgens mij.

Reclame

chacha
Topic Starter
Berichten: 64

#4 , 14 apr 2012 16:17

Idd. En voor mij telt elke maand extra werk.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 15 apr 2012 09:00

Ik ben ontslagen na 11 maanden proefcontract. Dit wegens een verwacht gebrek aan werk in de toekomst.

Na hoelang kan ik opnieuw een proefcontract bij dezelfde werkgever aanvaarden zonder dat dat er een dreiging
boven zijn hoofd hangt dat dit contract moet omgezet worden in een vast contract ?

Alternatief: contract van bepaalde duur/bepaald werk. Kan dit bv nog voor bv 1,2 of 3 maand wederom zonder risico
voor de werkgever ?

De tewerkstelling was onder WinWinActiva en in de hogere looncategorie (>35K/jaar).
proefcontract bestaat niet. bedoel je een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur van 11 maand, een arbeidsovereenkomst van langere duur (maar bepaald) die verbroken werd of een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur met een extreem lange proef?

klungel

#6 , 15 apr 2012 15:08


Na hoelang kan ik opnieuw een proefcontract bij dezelfde werkgever aanvaarden zonder dat dat er een dreiging
boven zijn hoofd hangt dat dit contract moet omgezet worden in een vast contract ?
arbeidsovereenkomstenwet
Art. 10. Wanneer de partijen verscheidene opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd hebben afgesloten zonder dat er een onderbreking is, toe te schrijven aan de werknemer, worden zij verondersteld een overeenkomst voor onbepaalde tijd te hebben aangegaan

1 activiteitsdag werkloosheid volstaat

chacha
Topic Starter
Berichten: 64

#7 , 15 apr 2012 22:01

Proefcontract=contract van onbepaalde duur met proefperiode van 1 jaar (het maximum dus).

Klungel: maw als je ontslagen bent (toe te schrijven aan de werkgever) wordt steeds verandersteld dat het contract wordt omgezet in contract van bepaalde duur. Maar het ging wel niet over bepaalde duur.

Stel dat ik na 1 maand terug met proefcontract start (ja, niet de juiste benaming maar wel lekker kort). Kan de werkgever dan verplicht worden om dit om te zetten in contract van bepaalde duur zonder proef periode ?

klungel

#8 , 16 apr 2012 06:09

Proefcontract=contract van onbepaalde duur met proefperiode van 1 jaar (het maximum dus).

Klungel: maw als je ontslagen bent (toe te schrijven aan de werkgever) wordt steeds verandersteld dat het contract wordt omgezet in contract van bepaalde duur. Maar het ging wel niet over bepaalde duur.

Stel dat ik na 1 maand terug met proefcontract start (ja, niet de juiste benaming maar wel lekker kort). Kan de werkgever dan verplicht worden om dit om te zetten in contract van bepaalde duur zonder proef periode ?
je heeft nu arbeidsovereenkomst onbepaalde duur met proefperiode van 1 jaar waarvan 11 maanden gepresteerd =juist ?

men kan een proefperiode niet verlengen , er kan wel een nieuwe proefperiode starten binnen dezelfde arbeidsovereenkomst maar dan moet het voor een andere functie zijn . indien de werkgever de proefperiode verlengd voor dezelfde functie dan heb je een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur zonder proefperiode

chacha
Topic Starter
Berichten: 64

#9 , 16 apr 2012 21:16

En een contract van bepaald werk/duur. Mag dat na 11 maanden proefcontract zonder risico voor de werkgever ?

klungel

#10 , 17 apr 2012 13:24

En een contract van bepaald werk/duur. Mag dat na 11 maanden proefcontract zonder risico voor de werkgever ?
dan raad ik toch aan om 1 activiteitsdag (werkloosheid) tussen die 2 arbeidsovereenkomsten te laten de mogelijkheid bestaat dat 2 aaneengesloten arbeidsovereenkomsten als 1 arbeidsverhouding worden aanzien , maar eigenlijk moet jij u hier niks van aantrekken als je werkloos blijft op het einde van de opzeggingstermijn ben je verplicht de aangeboden arbeidsovereenkomst te aanvaarden zoniet wordt je werkloos afhankelijk van je wil

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”