afrekening bij ontslag

astra
Topic Starter
Berichten: 6

afrekening bij ontslag

#1 , 26 feb 2007 10:37

beste,
In november heb ik mijn ontslag gekregen wegens reorganistie bij een kleine zelfstandige. ik had daar een bediende contract.
Nog steeds heb ik mijn maaltijdcheques niet ontvangen van de laatst gewerkte maand, tevens heeft hij mijn overuren niet officieel uitbetaald
Ik hoor niks van hem, de laatste keer dat ik belde zei hij dat ik dat nietkreeg omdat de telefoonrekening in de winkel hoog was ( er word veel voor de zaak gebeld in de winkel, de telefoonrek is altijd hoog geweest!)
hij weigerd dus mijn overuren en maaltijdcheques uit te betalen.

het is zijn woord tegenn het mijne want ik kan mijn overuren niet aantonen, net zo min als ik kan aantonen dat ik mijn maaltijdc niet gehad heb...
Wat kan ik doen?

vriendelijke groeten en alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 26 feb 2007 17:11

Dreigen dat je hem zal aangeven voor zwartwerk, wil al eens helpen. Hij heeft daar meer aan te verliezen dan jij.

marleen
Berichten: 7

#3 , 26 feb 2007 20:05

Hij dient te bewijzen dat je de maaltijdcheques wel gehad hebt en wat betreft de overuren : een briefje sturen met het overzicht van de overuren die je gemaakt hebt en zeggen dat wanneer hij deze niet betaald je kontakt opneemt met de sociale inspectie en met de vakbond;
Ook in de brief zetten, dat hij uw maaltijdcheques moet bezorgen.

Reclame

astra
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 27 feb 2007 20:02

bedankt!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”