ontvangstneming door werkgever van mijn opzegbrief

cani
Topic Starter
Berichten: 2

ontvangstneming door werkgever van mijn opzegbrief

#1 , 07 apr 2012 13:22

Beste,

Op 30 april kan ik beginnen werken bij mijn nieuwe werkgever, aangezien ik werk onder het arbeiderstelsel met minder dan 20 jaar ancienniteit hoef ik maar een opzegperiode te respecteren van 2 weken.

Aangezien 30 april op een maandag valt zou ik dus in de loop van volgende week moeten opzeggen, nu vraag ik mij af, als ik dinsdag (kan niet vroeger) naar mijn huidige werkgever toestap en die is er niet , of wil mijn ontslagbrief niet aanvaarden, dan zou ik dinsdag nog mijn ontslagbrief aangetekend versturen. Wat als ze dit aangetekend schrijven ook niet aanvaarden?

Wat zijn dan mijn resterende opties?

Graag jullie mening en advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 07 apr 2012 13:32

Als ze dat aangetekend schrijven niet aanvaarden, dan is dat hun probleem. Als het door de postbode aangeboden is, wordt het geacht in ontvangst genomen te zijn. Zelfs als de werkgever het ongeopend in de vuilnisbak zou zwieren.
Als je het terug zou krijgen van de post, dan zelf niet openmaken, maar zorgen dat en briefomslag gesloten blijft.
Deurwaardersexploot is een andere duurdere mogelijkheid.

cani
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 07 apr 2012 16:37

Dus, als ik dinsdag niemand kan bereiken om mijn ontslagbrief te overhandigen, en dus ook niet ondertekend terugkrijg, stuur ik een aangetekend schrijven naar werkgever.
Mijn opzegperiode begint dan te lopen volgende week maandag, ongeacht ze de brief aannemen of niet.

Juist?

Reclame

Eddy009
Berichten: 187

#4 , 08 apr 2012 07:45

Bij opzeg middels AZ : deze heeft uitwerking de 3de werkdag na de datum van verzending.

Dus ja.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”