ontslag nemen tijdens ouderschapsverlof

orfelia verscheure
Topic Starter
Berichten: 20

ontslag nemen tijdens ouderschapsverlof

#1 , 26 mar 2012 13:56

beste,

wij hebben besloten dat ik full time huismoeder zal worden. momenteel ben ik nu nog in ouderschapsverlof. ik moet normaal op 23 mei weer terug gaan werken. is het mogelijk dat ik mijn opzegtermijn uitdoe tijdens mijn ouderschapsverlof zodat ik niet meet hoef terug te gaan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 mar 2012 21:38

dat kan idd :). Niks verlengt de opzegtermijn als je zélf ontslag neemt

orfelia verscheure
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 27 mar 2012 10:24

bedankt voor het antwoord :D als ik op 23 mei normaal opnieuw moet beginnen wanneer verstuur ik dan best mijn ontslag brief?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 mar 2012 12:45

waar werk je (=welk paritair comité), ben je arbeider/bediende, hoe lang werk je daar al?

orfelia verscheure
Topic Starter
Berichten: 20

#5 , 27 mar 2012 18:52

paritair comité 109
werk daar van oktober 2005 als arbeidster

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 mar 2012 06:54

Je opzegtermijn zal 14 dagen zijn, te rekenen vanaf de maandag NA de week waarin je ten laatste de woensdag de brief verstuurt.

bvb: ontslagbrief verstuurd aangetekend op 2 mei => opzeg te "presteren" van 7 tot 20 mei
ontslagbrief verstuurd aangetekend op 3 mei => opzeg te "presteren" van 14 tot 27 mei


Als je met die 3/4 dagen inzit, kan je beter een ontslag in wederzijds akkoord regelen met je werkgever, daar moet de werkgever wel akkoord mee gaan.

orfelia verscheure
Topic Starter
Berichten: 20

#7 , 28 mar 2012 10:26

ik neem momenteel mijn ouderschapsverlof voledig op( in 3 maanden dus) is dat dan niet erg dat ik nog enkele dagen over heb van mijn ouderschapsverlof( als ik mijn vooropzeg doe van 7 tot 20 mei en ik moet normaal op 23 mei weer herbeginnen dan heb ik nog 3 dagen over of maakt dit gn verschil? ben ik dan mijn weken van vooropzeg verder betaald door de rva(voor mijn ouderschapsverlof) of ben ik dat dan kwijt?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 28 mar 2012 11:15

weken van opzeg zal je verder betaald worden, vanaf 21 mei zit je natuurlijk zonder werkgever en kan je dus ook niet genieten van een uitkering.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”