ecocheques

Charlie
Topic Starter
Berichten: 13

ecocheques

#1 , 26 mar 2012 09:17

Beste,

Ik werkte via interim van 28/02/2011 - 30/06/2011 bij een KMO als bediende. Daarna kreeg ik een contract van onbepaalde duur.
Ik nam ontslag en mijn arbeidscontract nam een einde op 14/09/2011
Het paritair comité was 209 - metaalnijverheid.

Ik kreeg alle resterende vergoedingen, uitgezonderd ecocheques. Daarop zou ik nochtans recht hebben. Toen ik daar nog werkzaam was, wist het sociaal secretariaat te vertellen dat ze eind 2011 beschikbaar zouden zijn.

Nu beweert mijn ex-werkgever dat ze mij geen ecocheques verschuldigd zijn aangezien ze die omgezet hebben in een verhoging van de groepsverzekering.
Ik heb alleszins geen weet van een groepsverzekering. Kan ik daarvan een kopie opvragen?

Kan een KMO voor één bediende ecocheques omzetten in een verhoging vd groepsverzekering en voor de andere bediendes de ecocheques voorzien?

Heeft iemand een idee hoe ik die ecocheques of die groepsverzekering alsnog kan opvorderen, a.u.b?

Alvast bedankt voor uw reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 mar 2012 09:37

Als de werkgever het voordeel omgezet heeft in groepsverzekering, kan je aan hem het polisnummer vragen én de naam van de verzekeraar. In principe zou je dit jaar dan een attest moeten bekomen. Waarschijnlijk zal het dit kantoor zijn: http://www.integrale.be/nl/news/82-bela ... kerin.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; (je kan evengoed daarnaartoe bellen en bij hen dit navragen op basis naam/rsznummer wg)

Het is idd zo dat het voordeel van ecocheques in een groepsverzekering kan omgezet worden. Moet dan, behoudens specifieke regeling bij PC 209 wel voor alle werknemers van eenzelfde categorie gebeuren.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”