Werkgever die naar school belt om diploma te controleren

Franciscus
Berichten: 38583

Re: Werkgever die naar school belt om diploma te controleren

#61 , 12 apr 2012 22:05

in uw voorbeeld wordt diploma niet voorgelegd zelfs niet op de vraag.
En
zie ook mijn tussenkomst inzake de lootgieter...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Curl
Berichten: 11

#62 , 12 apr 2012 22:11

Neen, dat klopt.

Maar in dat geval had de werkgever eigenlijk geen antwoord op zijn vraag mogen krijgen

Hij had zijn werknemer voor een ultimatum kunnen stellen, maar hij had hem op een gewone manier moeten onstaan

Nu was het met zware fout... en gezien de werkgever in kwestie nogal lopslippig was denk 'k dat hij het aan zowat iedereen heeft verder vertelt..

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#63 , 12 apr 2012 22:23

En ik vermoed dat werkgevers zich op dat vlak gaan mispakken... Denk dat zowat niemand daar toestemming voor gaat geven... Dat papierke moet maar voldoende zijn...
quasi iedereen, die niks te verbergen heeft, zal daar toestemming voor geven. Net zoals er zo vaak naar refenerties gevraagd wordt en die ook opgebeld worden.

Reclame

Curl
Berichten: 11

#64 , 12 apr 2012 23:40

Daar heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels over...

Referenties zijn mensen aan wie je zelf gevraagd hebt om dat te zijn, en van wie je vrij zeker kunt zijn van wat ze gaan zeggen. Een werkgever die naar een school belt riskeert altijd meer vragen te stellen dan het wel of niet geldig ziijn ven een diploma, het enige relevante onderwerp van een dergerlijk contact.

Je wel en wee op die school heeft in principe geen weerslag op je functioneren als werknemer en is dus niet-relevant. In elk ander geval... net zoals mijn privé-leven een werkgever niet aangaat, zo gaat ook mijn schoolleven die mens niet aan...

Alleen al daardoor vermoed dat ik veel mensen weigeren toestemming te geven..... Of ze nu iets te verbergen hebben of niet...

Ik beschouw mijn leven niet als open boek, zomdaar door eender wie te lezen... Ik denk daar niet de enige in te zijn, en me dunkt dat het verre van onredelijk is...

Vandebos
Berichten: 16087

#65 , 13 apr 2012 08:02

Ik dacht deze thread te hebben gesloten. Blijkbaar is er wat fout gelopen. Opnieuw een slotje dan maar.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”