Mijn school belemmerd mij in mijn opleiding.

jorano
Topic Starter
Berichten: 1

Mijn school belemmerd mij in mijn opleiding.

#1 , 19 mar 2012 15:50

Beste iedereen!

Mijn naam is Sam en ik ben momenteel bezig met een BBL- Opleiding ik zit nu in mijn derde schooljaar. Maar in mijn tweede schooljaar had ik zelf aan een decaan aangegeven dat de werk/ studie druk te hoog is bij mijn ex- werkgever. Ik had op dat moment een Leerlingcontract van 36 uur p week met een reistijd van drie uur. En was zo meer als 12 uur met mijn werk bezig op een werkdag.

Oplossing decaan: Optie 1: overleg huidige werkgever om het contract te verlagen naar minder uren.
Optie: 2 Opzoek naar een andere werkgever, met minder reistijd en een minder uren contract.

Na dit overleg gekozen voor Optie: 1 alleen was een aanpassing van mijn huidige aantal uren contract niet mogelijk. Wel stelde mijn werkgever voor een verlenging te nemen waardoor ik langer de tijd zou hebben voor mijn opdrachten. In werkelijkheid was dit gewoon een verlenging van een half jaar die aan mijn huidige leerlingen contract geplakt werd, waardoor er op de werkvloer niks voor mij veranderde. Helaas heeft dit dan ook niet geresulteerd in een lagere werk/ studie druk voor mij.

Na een half jaar waren mijn opdrachten nog steeds niet op orde. En moest ik weg bij mijn werkgever omdat hun een eis hadden gesteld dat het dan af moest zijn.

Hierna aangenomen bij mijn nieuwe werkgever, die op de hoogte is van de achterstand van de opdrachten op de werkvloer. Mijn nieuwe werkgever vind het goed als ik de opdrachten bij hun verder afmaak ondanks de achterstand. Ook bieden zij mij ipv een 36 uurs contract een 27 uurs contract aan met een reistijd van 10 minuten.
Dit is een enorm verschil voor mij.

Ik zit nu bijna in het eind van mijn derde schooljaar en heb tot nu toe alle toetsresultaten voldoende behaald.
Nu zegt mijn lerares opschool dat het beter is om naar de tweede schooljaar te gaan. Dit houdt in dat ik vanaf het tweede jaar alle lesstof weer moet herhalen terwijl ik dit op papier al voldoende heb behaald.

Mijn lerares ging er van uit dat ik weg zou gaan en geen nieuwe baan zou vinden zo snel. Zij zij mij toen ik vertelde opnieuw aangenomen te zijn, dat ik waarschijnlijk niet in mijn huidige klas kan blijven. Later kreeg ik weer een vaag mailtje met Wij zouden een dringend advies kunnen geven, en contact opnemen met je werkgever om er over te spreken. Dit is een belemmering voor mij omdat hierdoor mijn werkgever een jaar extra schoolgeld moet gaan betalen en hierdoor dan ook misschien afziet van het huidig aangeboden contract.

Wie helpt mij?
:cry:

Alvast bedankt met vriendelijke groet,

Sam

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mar 2012 16:06

BBL-opleiding is een opleiding die enkel in Nederland bestaat. Graag verwijs ik je dan ook door naar http://rechtenforum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 mar 2012 10:14

Als je voldoening uit je werk haalt, kan dit perfect. Ik vraag me echter af of je hetzelfde zou willen doen voor een job waar je geen voldoening uithaalt.

Idem als je kinderen wil hebben én je wil dat zij weten dat jij hun papa bent.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mar 2012 11:25

JPV, als je mijn reactie hier weghaalt en er ook nog eens op antwoord, is het resultaat nogal verwarrend, vrees ik. ;-).

Kort samengevat meldde ik even dat ik de eerste zeven jaar van mijn carriere 13 uur per dag "werkte": van 8 tot 17 uur werken, van 6u30 tot 8u00 en van 17u00 tot 19u30 onderweg (openbaar vervoer). Maar het is beter dan geen werk, uiteraard...
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 20 mar 2012 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 20 mar 2012 13:08

oops, het verwijderen van die post was niet de bedoeling...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”