HELP!!!

kabeiderke
Topic Starter
Berichten: 2

HELP!!!

#1 , 13 mar 2012 19:38

Hallo,

ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en heb onlangs mijn ontslag gegeven om verder te studeren!
Het zou ingaan op 1 februari, ik ging ervan uit aangezien ik maar 1.5j in het ziekenhuis werkte, ik op anderhalve maand zou kunnen vertrekken. Niets was minder waar, ik moet 3 maanden uitdoen.
Ik heb nog 20 dagen verlof staan, ik vroeg om deze op te nemen maar ze steken hun weg achter het personeelstekort :(
Dan ben ik maar op mijn strepen gaan staan en heb ik mijn sollicitatieverlof aangevraagd, iets waar mijn hoofdverpleegkundige niet mee kan lachen, en sindsdien negeert ze mij dan ook compleet!
Als revanche (denk ik) heeft ze mij dan maar elk weekend van april laten werken (2 van de 4 weekends zijn voor een collega, die oorspronkelijk voor mij zou terug werken in mei, maar dit gebeurt niet omdat ik er dan niet meer werk).
Nu ben ik ziek, wegens aangeboren polsafwijking, en telkens ik een ziektebriefje binnen doe, laat ze mij op controle gaan bij een huisarts (ondertussen al 2 keer op 2 weken op controle moeten gaan, telkens word mijn ziekte aanvaardt).
Kan ik aan dit alles iets doen?

Verder is er tijdens een gesprek met de directie overeen gekomen dat ik vroeger kon en mocht vertrekken als ze iemand in mijn plaats vonden, er is iemand gevonden die ook fulltime komt, maar van mijn vroeger vertrekken is er nog geen sprake (ondanks mijn 20 dagen verlof), kan ik deze mondelinge overeenkomst hard maken? En kan ik mijn dagen verlof opeisen?

ze steekt haar telkens weg achter personeelstekort, maar nu er iemand extra is werkt ze dagelijks met 3 vroegdiensten en 3 laatdiensten!

Kan iemand mij helpen, ik zit met de handen in het haar en kan dit niet verder aan!

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!