Sinds enige tijd heb ik het vermoeden dat ze me wensen te onslaan.
Indien ik 6maand wordt uitbetaald, wens ik onmiddellijk mijn c4 te ontvangen, ben een financial en geen commercial.
Door crisisomstandigheden hebben ze me in deze job geduwd...
Ik werk momenteel 4/5e in het kader van een vaderschapsverlofregeling, dus moeten ze me nu 12maanden uitbetalen ipv 6 maand.
OP 28/02 had ik met de CEO een gesprek over allerlei zaken die hij aanhaalde en ik probeerde te weerleggen.
Vandaag ontving ik deze mail van hem, wat moet ik antwoorden en ben ik verplicht te antwoorden?
Moet ik bang hebben voor een C4 met dwingende reden?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
L ,
Woensdag 28/02 hadden we samen een algemeen gesprek over verschillende thema’s die jouw en het bedrijf betreffen.
Met dit schrijven wil ik nogmaals al deze puntjes op een rij neerleggen .
Eerst een beetje geschiedenis , je hebt “een 5tal jaren “ op de boekhouding gewerkt . Sedert ongeveer ander halfjaar werk je op de commerciële dienst bij ....
Gedurende deze jaren en nu nog strijdt je met familiale/persoonlijke problemen .Wij hebben altijd als werkgever begrip daarvoor gehad;je hebt 4/5 aangevraagd om iets meer aanwezig te zijn voor je zoon ; wij hebben jouw uurrooster aan jouw behoeftes aangepast . Sedert februari in samenspraak met jouw hebben wij de uurrooster iets meer aangepast aan het werk in de firma .....maar er werd ook duidelijk gezegd dat in geval van nood uitzonderingen aanvaard zijn.
Als persoon ben je iemand die sociaal gericht is dit met collega’s en klanten , wat met ons bedrijfsfilosofie past .
Zoals al geschreven heb je in de boekhouding gewerkt en werk je voor .... , twee afdelingen die ik ook ken.
Volgende opmerkingen komen terug voor beide afdelingen : werktijd stipt geminuteerd ; weinig initiatief ; gevraagde werk wordt in mate van uurrooster afgewerkt , privé leven uiterst belangrijk : dit is OK maar mag niet op kantoor voorkeur hebben tegenover werk
Jij hebt duidelijk gezegd , “ik moet 30 uren en 24 minuten presteren en dat doe ik ook” maar voor mij is er duidelijk een verschil tussen presteren en aanwezig zijn .
Enkele voorbeelden :Internet is getolereerd op de middag uren maar niet in “continu” gedurende de werkuren (op de middag uren ben je niet op kantoor) 15 min. te laat komen door rijomstandigheden en verwichtigen per SMS is goed , jij zegt dat deze 15 min. op de middag gepresteerd worden , dat kunnen wij nagaan in geval van nood
Verwijten naar werk toe : midden een bestelling stoppen omdat het 15uur is, een aanbieding laten liggen .....(dit was ook een van de opmerkingen maar je was toen ziek gevallen , .......;je komt terug 1 week later maakt die aanbieding maar ondertussen was dit door de kollega’s aangeboden......besteld en geleverd ......dit had je in het systeem kunnen zien)
er worden meermaals dezelfde dingen gevraagd /gezegd : bv : artikel nummers bijvoegen ........(veroorzaakt dubbel werk)
opvolging van betaling duitse klanten ; daar heb je mij gezegd dat je dit eerst om de maand deedt en nu om de 2 weken , van Philippe kregen we tegenbericht en 2 dagen later kreeg ik dezelfde opmerking in Duitsland
Algemeen gedrag naar “ziekte , kwetsuren” toe : je stuurt s’ morgens een SMS ter verwittiging en houdt ons op de hoogte , dit is prima ...maar pas twee dagen later krijgen we de nieuwe info’s het is een verplichting voor iedereen de firma te informeren voor afwezigheid ,....., het werk moet georganiseerd worden als iemand voor merere dagen uitvalt,jij hebt kollega’s .
Al deze feiten , puntjes , reakties geven mij de indruk dat je niet meewerkt maar meeleeft ; maar door dit gedrag ook de sfeer bij ....... niet positief beinvloed .
Wat wij verwachten is iemand die initiatief neemt , de moeite doet om iets op te zoeken , zelf met een voorstel naar voren komt , wanneer niet weet .. vragen stelt en niet liggen laat,
als commercieel weet wat de klant wilt ,doet , verlangt ......
Ik heb een heel simpel vraag ; Wat is jouw motivatie om deze job verder te doen ?
P.