Mail CEO, moet ik antwoorden en wat?

Laurent
Topic Starter
Berichten: 8

Mail CEO, moet ik antwoorden en wat?

#1 , 12 mar 2012 21:52

Sinds enige tijd heb ik het vermoeden dat ze me wensen te onslaan.

Indien ik 6maand wordt uitbetaald, wens ik onmiddellijk mijn c4 te ontvangen, ben een financial en geen commercial.

Door crisisomstandigheden hebben ze me in deze job geduwd...

Ik werk momenteel 4/5e in het kader van een vaderschapsverlofregeling, dus moeten ze me nu 12maanden uitbetalen ipv 6 maand.

OP 28/02 had ik met de CEO een gesprek over allerlei zaken die hij aanhaalde en ik probeerde te weerleggen.

Vandaag ontving ik deze mail van hem, wat moet ik antwoorden en ben ik verplicht te antwoorden?

Moet ik bang hebben voor een C4 met dwingende reden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

L ,

Woensdag 28/02 hadden we samen een algemeen gesprek over verschillende thema’s die jouw en het bedrijf betreffen.
Met dit schrijven wil ik nogmaals al deze puntjes op een rij neerleggen .
Eerst een beetje geschiedenis , je hebt “een 5tal jaren “ op de boekhouding gewerkt . Sedert ongeveer ander halfjaar werk je op de commerciële dienst bij ....
Gedurende deze jaren en nu nog strijdt je met familiale/persoonlijke problemen .Wij hebben altijd als werkgever begrip daarvoor gehad;je hebt 4/5 aangevraagd om iets meer aanwezig te zijn voor je zoon ; wij hebben jouw uurrooster aan jouw behoeftes aangepast . Sedert februari in samenspraak met jouw hebben wij de uurrooster iets meer aangepast aan het werk in de firma .....maar er werd ook duidelijk gezegd dat in geval van nood uitzonderingen aanvaard zijn.
Als persoon ben je iemand die sociaal gericht is dit met collega’s en klanten , wat met ons bedrijfsfilosofie past .
Zoals al geschreven heb je in de boekhouding gewerkt en werk je voor .... , twee afdelingen die ik ook ken.
Volgende opmerkingen komen terug voor beide afdelingen : werktijd stipt geminuteerd ; weinig initiatief ; gevraagde werk wordt in mate van uurrooster afgewerkt , privé leven uiterst belangrijk : dit is OK maar mag niet op kantoor voorkeur hebben tegenover werk
Jij hebt duidelijk gezegd , “ik moet 30 uren en 24 minuten presteren en dat doe ik ook” maar voor mij is er duidelijk een verschil tussen presteren en aanwezig zijn .
Enkele voorbeelden :Internet is getolereerd op de middag uren maar niet in “continu” gedurende de werkuren (op de middag uren ben je niet op kantoor) 15 min. te laat komen door rijomstandigheden en verwichtigen per SMS is goed , jij zegt dat deze 15 min. op de middag gepresteerd worden , dat kunnen wij nagaan in geval van nood
Verwijten naar werk toe : midden een bestelling stoppen omdat het 15uur is, een aanbieding laten liggen .....(dit was ook een van de opmerkingen maar je was toen ziek gevallen , .......;je komt terug 1 week later maakt die aanbieding maar ondertussen was dit door de kollega’s aangeboden......besteld en geleverd ......dit had je in het systeem kunnen zien)
er worden meermaals dezelfde dingen gevraagd /gezegd : bv : artikel nummers bijvoegen ........(veroorzaakt dubbel werk)
opvolging van betaling duitse klanten ; daar heb je mij gezegd dat je dit eerst om de maand deedt en nu om de 2 weken , van Philippe kregen we tegenbericht en 2 dagen later kreeg ik dezelfde opmerking in Duitsland
Algemeen gedrag naar “ziekte , kwetsuren” toe : je stuurt s’ morgens een SMS ter verwittiging en houdt ons op de hoogte , dit is prima ...maar pas twee dagen later krijgen we de nieuwe info’s het is een verplichting voor iedereen de firma te informeren voor afwezigheid ,....., het werk moet georganiseerd worden als iemand voor merere dagen uitvalt,jij hebt kollega’s .
Al deze feiten , puntjes , reakties geven mij de indruk dat je niet meewerkt maar meeleeft ; maar door dit gedrag ook de sfeer bij ....... niet positief beinvloed .
Wat wij verwachten is iemand die initiatief neemt , de moeite doet om iets op te zoeken , zelf met een voorstel naar voren komt , wanneer niet weet .. vragen stelt en niet liggen laat,
als commercieel weet wat de klant wilt ,doet , verlangt ......
Ik heb een heel simpel vraag ; Wat is jouw motivatie om deze job verder te doen ?

P.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 mar 2012 10:17

C4 met dwingende reden kan altijd, wat je echter bedoelt is een C4 omwille van dRingende redenen. Daar zijn er wel elementen voor in de mail (maar dan moeten ze je reglementair ontslaan), maar ze wegen wel nogal zwak.

Een gewoon ontslag is natuurlijk wél perfect mogelijk omwille van deze redenen.

"Ik werk momenteel 4/5e in het kader van een vaderschapsverlofregeling, dus moeten ze me nu 12maanden uitbetalen ipv 6 maand." is niet correct: ze moeten je nog altijd maar 6 maand uitbetalen (in de veronderstelling dat formule Claeys toegepast zou worden), als ze kunnen aantonen dat je ontslag niks te maken heeft met je ouderschapsverlof, wat me hier wel mogelijk lijkt.

Laurent
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 13 mar 2012 21:44

C4 met dwingende reden kan altijd, wat je echter bedoelt is een C4 omwille van dRingende redenen. Daar zijn er wel elementen voor in de mail (maar dan moeten ze je reglementair ontslaan), maar ze wegen wel nogal zwak.

Een gewoon ontslag is natuurlijk wél perfect mogelijk omwille van deze redenen.

"Ik werk momenteel 4/5e in het kader van een vaderschapsverlofregeling, dus moeten ze me nu 12maanden uitbetalen ipv 6 maand." is niet correct: ze moeten je nog altijd maar 6 maand uitbetalen (in de veronderstelling dat formule Claeys toegepast zou worden), als ze kunnen aantonen dat je ontslag niks te maken heeft met je ouderschapsverlof, wat me hier wel mogelijk lijkt.
Bedankt voor uw antwoord.
Wat antwoord ik best op deze mail?
Alle argumenten van hen weerleggen of juist kort zeggen: ben nog steeds gemotiveerd zoals in het begin vd job.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mar 2012 13:54

Laurant, als de inhoud van de mail van de CEO klopt, zal je toch met sterke argumenten moeten afkomen om te bewijzen dat je nog gemotiveerd bent, vrees ik. Langs de andere kant: de opmerking van de CEO dat uw privé-leven uiterst belangrijk is, vind ik wel misplaatst. Is niet iedereens privé-leven belangrijker dan zijn of haar job? Indien niet, heeft die persoon verkeerde prioriteiten, vrees ik. In mijn geval is mijn privéleven ook stukken belangrijker dan mijn job. Dit neemt niet weg dat ik mijn job niet graag doe of niet gemotiveerd zou zijn, maar als ik moet kiezen tussen mijn werk, of mijn vriendin, zoontje, huis, enz... dan kies ik toch voor het laatste en niet voor mijn werk.

In ieder geval: probeer voor jezelf uit te maken wat je moriveert en dit in de verf te zetten in uw antwoord. Ik lees in de mail van de CEO vooral zaken die met administratie en dergelijke te maken hebben, die niet altijd even goed lopen (probeer zeker geen dingen te weerleggen die door de CEO correct verwoord zijn. Je geeft een veel betere indruk als je je fouten inziet, accepteert dat ze vermeld worden, en er wil aan werken). Daarentegen lees ik dat je een sociaal iemand bent en goed omgaat met klanten en collega's. Probeer dit in de verf te zetten. Verklaar dat je je werk nog steeds graag doet omdat je het prettig vind om te gaan met collega's en dat je je motivatie haalt uit het helpen van de klanten. Je kan dan bijvoorbeeld ook vermelden dat je nu beseft dat de administratieve taken beter zouden kunnen, en dat je hier in de toekomst je aandacht extra zal op richten. En dat het je spijt dat de CEO een ongemotiveerde indruk van je heeft, maar dat dit niet helemaal strookt met de werkelijkheid en je in de toekomst zal inzetten om dit te bewijzen.

Zo zou ik het ongeveer aanpakken moest ik in uw plaats zijn en deze job echt willen houden. Maar om eerlijk te zijn: ik had in jouw plaats al véél eerder een andere job gezocht. Maar ik kan je situatie niet inschatten uiteraard. Ik hoop dat mijn blabla van hierboven voor wat inspiratie kan zorgen, maar juridisch advies is dit uiteraard niet. Succes, en laat ons weten hoe het afloopt!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”