arbeidsgeneesheer doet moeilijk

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

Re: arbeidsgeneesheer doet moeilijk

#16 , 13 mar 2012 16:51

Mijn vriend gaat nu inderdaad solliciteren in het ander ziekenhuis, daar zal hij minder verdienen en minder verlof hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#17 , 13 mar 2012 16:57

Met vertoon van medisch dossier hoop ik.
Anders kunnen er 'later' problemen ontstaan inzake verantwoordelijkheid.

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

#18 , 13 mar 2012 17:13

ja hoor. Bij de sollicitatie bij ons had hij ook verteld over zijn vroegere rugproblemen. Daardoor was hij ook een minder zware dienst toegewezen. ( met minder bedlegerige mensen bedoel ik )
De directie was er van op de hoogte en had er geen probleem mee.

Reclame

klungel

#19 , 13 mar 2012 18:17

Puur juridisch: je kan, afhankelijk van de job (en vooral de werkgever) normaal gezien binnen de 7/30 dagen beroep aantekenen (als ik het goed voor heb: eerst een tegenexpertise, daarna eventueel rechtbank)
kb 28/5/2003
Art. 65. Dit beroep is geldig ingesteld op voorwaarde dat het bij aangetekende brief wordt toegezonden aan de bevoegde geneesheer-arbeidsinspecteur van de Medische Arbeidsinspectie binnen de zeven werkdagen na de verzendingsdatum of overhandiging van het formulier voor de gezondheidsbeoordeling aan de werknemer.

met die verstande dat een succesvol beroep geen aanwervingsplicht inhoud en niet onbelangrijk de onkosten zijn voor de verliezende partij

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#20 , 13 mar 2012 21:05

zoals reeds verbeterd is er geen beroep mogelijk, zie art. 64.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”