ontslag nemen als statutair ambtenaar uit ziekte

lindholm
Topic Starter
Berichten: 3

ontslag nemen als statutair ambtenaar uit ziekte

#1 , 07 mar 2012 21:47

Hallo,
ik heb een paar vraagjes.
Even de situatie schetsen:
Ik werk al ongeveer 17 jaar als statutair ambtenaar en ben nu al een tijdje in ziekteverlof.

Mijn vragen zijn:
*kan ik vanuit mijn ziekteverlof ontslag nemen, hoe zit dat met de opzegtermijn, moet ik dan mijn ziekteverlof verlengen tot einde opzegtermijn gezien ik niet langer mijn werk aankan?

*ik denk er ook aan om loopbaanonderbreking, stel dat ik tijdens mijn loopbaanonderbreking ander werk vind en ik wil ontslag nemen, kan dit, hoe moet het dan met de opzegtermijn?

*kan de opzegtermijn ingekort worden wanneer de werknemer dit wil? want gezien mijn anciënniteit zal ik behoorlijk wat opzeg moeten doen

heel erg bedankt wanneer iemand hierop zou kunnen antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 07 mar 2012 22:43

Welke overheid?

lindholm
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 10 mar 2012 12:51

ik werk bij de Vlaamse overheid

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 11 mar 2012 02:02

Artikel XI 6 van het raamstatuut:
In geval van vrijwillig ontslag mag de ambtenaar slechts na een opzeggingstermijn van ten minste 30 kalenderdagen de dienst verlaten, tenzij in onderling akkoord tussen de betrokkene en de benoemende overheid de opzeggingstermijn ingekort wordt.

Voor de rest vind ik hierin niets terug betreffende ziekte, dus ik vermoed dat dit geen verschil uitmaakt: er is sprake van kalenderdagen, niet van werkdagen.

lindholm
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 12 mar 2012 09:04

dus als ik het goed begrijp: ontslag tijdens ziekte of loopbaanonderbreking maakt niets uit gezien ze spreken van kalenderdagen?
Er staat wel 'ten minste', dus het kan ook meer zijn?
toch bedankt voor de info!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”