Ontslagperiode uitvoeren in ander filiaal?

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

Ontslagperiode uitvoeren in ander filiaal?

#1 , 29 feb 2012 14:27

Een persoon werkt in Antwerpen, verkoopsregio 2000

Er wordt gedreigd met mogelijk ontslag, waarbij de drie maanden opzegtermijn niet zal worden uitbetaald, maar waarbij de werknemer (nu vertegenwoordiger) zou ingezet worden in een moeilijk met het openbaar vervoer te bereiken gemeente rond Brussel, en waarbij de functie veranderd wordt en er administratief werk wordt opgelegd gedurende die drie maanden opzegtermijn.
Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 feb 2012 17:38

is er een arbeidsovereenkomst als handelsvertegenwoordiger? is er sprake van commissies/...?

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

#3 , 01 mar 2012 01:42

is er een arbeidsovereenkomst als handelsvertegenwoordiger? is er sprake van commissies/...?
jazeker.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 01 mar 2012 11:06

Dan is dit een eenzijdige wijziging van de arbeidsovereenkomst, gezien de onmogelijkheid om nog commissies te halen (tenzij een bedrag van commissies uitbetaald zal worden?)

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

#5 , 01 mar 2012 11:20

nee er wordt geen forfaitair bedrag voor commissies uitbetaald, uiteraard ook geen onkostenvergoeding meer (alhoewel woon/werkverkeer van zero naar 100km/dag)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 mar 2012 11:35

(alhoewel woon/werkverkeer van zero naar 100km/dag)
Tja, als daar een tussenkomst voor komt, zal dat toch geen vetpot zijn, hoor. Ik doe 70 km per dag en krijg daar 80€ / 85 € per maand voor of zoiets.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 01 mar 2012 13:14

nee er wordt geen forfaitair bedrag voor commissies uitbetaald, uiteraard ook geen onkostenvergoeding meer (alhoewel woon/werkverkeer van zero naar 100km/dag)
best naar een vakbond/advocaat gaan om het volledig dossier even uit de doeken te doen.

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

#8 , 01 mar 2012 18:04

thx!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”