op ziekenkas voor een nieuwe job

nancyke7107
Topic Starter
Berichten: 2

op ziekenkas voor een nieuwe job

#1 , 28 feb 2012 18:40

Hallo,
kan,iemand mij misschien een antwoord geven op mijn vraagje?
Ik ben bediende en ben ziek sinds 30 januari. Ik heb vorige week maandag ontslag genomen en nu heeft mijn werk me gevraagd of ik ziek wil blijven tot ik op mijn nieuwe job mag beginnen. Komt mijn nieuwe baas te weten dat ik op ziekenkas heb gestaan of niet want toen ik ging solliciteren heb ik niet gezegd dat ik ziek was omdat ik normaal gewoon terug ging werken. Als hij dan nu ergens verneemt dat ik op ziekenkas sta komt er misschien wantrouwen ofzo want toen ik ging solliciteren heb ik niet gezegd dat ik ziek was. Komt ergens op papieren te staan dat ik op de ziekenkas sta?

groetjes nancy.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 feb 2012 19:41

Je zal een werkhervatting moeten laten invullen na je ziekte door de werkgever die je dan tewerkstelt. Check met je ziekenfonds of dat nog je oude werkgever kan zijn, zou ik niet op kunnen antwoorden.

nancyke7107
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 29 feb 2012 09:08

hey,
Ik heb een weekje verlof ingezet voor ik op mijn nieuwe job begin, dus mijn oude werkgever gaat mijn papier van arbeidshervatting invullen.
Dus daar gaan ze het niet van weten, maar op eventuele andere formulieren ofzo?
groetjes an alvast bedankt.
nancy

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 feb 2012 09:24

Ik zou niet weten op welke andere papieren hij dat te weten azl komen, maar echt uitsltuiten kan ik niet.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”