verlof tijdens opzegperiode

Per
Topic Starter
Berichten: 6

verlof tijdens opzegperiode

#1 , 23 feb 2012 14:01

Hoi allemaal,

even de situatie schetsen : Ik ben bediende en heb mijn ontslag gekregen, met te presteren opzegperiode van 3 maand, waarover van mijn kant de vraag is om deze te verlengen tot de berekening Claeys, maar baas wil niet echt meewerken. Ik heb 20 wettelijke feestdagen als verlof en per maand ook nog eens een dag aangezien we 40 uren ipv 38 werken.

Ik vraag vandaag een halve dag verlof en vraag dat deze van mijn recup van januari komt. Dit wordt mij geweigerd aangezien men eerst wettelijk verlof dient op te nemen en pas op het einde de recuperatiedagen kan pakken. Nooit heb ik hiervan enig document gehad, (zelfs nooit een arbeidsreglement gekregen, ondanks herhaaldelijk aandringen via mailcorrespondentie)...

Nu stel ik me de vraag of dit mag en kan dat men eerst het wettelijke verlof dient op te nemen alvorens de recuperatie... Heeft dit ook een impact voor het geld dat ik ga ontvangen voor vakantiegeld van niet opgenomen vakantiedagen?

Graag uw gewaardeerde hulp...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Per
Topic Starter
Berichten: 6

#2 , 23 feb 2012 21:37

Ik val onder PC 218, ben ik correct als ik meen dat overuren binnen het kwartaal dienen opgenomen te worden en zij anders aan 150% uitbetaald dienen te worden bij uitdiensttreding?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 24 feb 2012 13:44

Je moet het verschil maken tussen inhaalrust en overwerk/overloon.

Hier is er spraken van inhaalrust. Die moet je in PC 218 idd zoals gesteld opnemen a rato van 3 dagen per kwartaal.

Ivm formule claeys: stuur aangetekend een brief aan de werkgever waarin staat dat je niet akkoord gaat met de opzeg van 3 maand en indien nodig je zal wenden tot de arbeidsrechtbank.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”