Duur voor ontvangen van C4?

brommerhoofd
Topic Starter
Berichten: 5

Duur voor ontvangen van C4?

#1 , 20 feb 2012 00:44

Ik werk al een eind met weekcontracten via intrim. Nu loopt het uit te voeren werk bij dat bedrijf bijna ten einde en zal ik ander werk moeten zoeken.
Dit nieuw werk zal in het buitenland zijn en daarvoor zou 'k graag aanspraak maken op een werkeloosheidsuitkering om een kleine periode te kunnen overbruggen.

Ik heb reeds gepraat met de intrim in verband met de C4. Om alle nodige documenten te kunnen regelen heb ik eerst mijn c4 nodig, liefst zo snel mogelijk dus. Maar het intrimkantoor zegt dat dit maar mogelijk is na de uitbetaling van het laatste weekloon. Deze uitbetaling gebeurt de eerstvolgende vrijdag na de laatste werkweek.
Met andere woorden, ik zit hier dan een week of meer met mijn vingers te draaien en niets te doen.

Is dat nu niet mogelijk om direct u C4 op te maken?
En wie maakt dit? Het bedrijf of het intrimkantoor?


Alvast bedankt! MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 20 feb 2012 01:02

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 feb 2012 05:28, 1 keer totaal gewijzigd.

brommerhoofd
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 20 feb 2012 19:48

Dus in feite zou je die wel kunnen eisen de laatste dag?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 feb 2012 20:20

Je kan het idd eisen. Ze zullen het je echter niet kunnen geven, gezien ze meestal in het lokale kantoor niet bevoegd zijn om dat op te maken.
Ik werk al een eind met weekcontracten via intrim. Nu loopt het uit te voeren werk bij dat bedrijf bijna ten einde en zal ik ander werk moeten zoeken.
Dit nieuw werk zal in het buitenland zijn en daarvoor zou 'k graag aanspraak maken op een werkeloosheidsuitkering om een kleine periode te kunnen overbruggen.
hou er rekening mee dat, om werk te zoeken in het buitenland (en dan ook daar te verblijven), je een toestemming van de RVA nodig hebt indien je werkloos bent.

Gezien je echter zegt dat het werk bijna op z'n einde loopt, veronderstel ik dat het pas begin volgende maand ten einde loopt. Dan heb je nog tijd tot het einde van de maand om alle documenten in orde te maken, gezien de uitbetaling van de werkloosheid pas op het einde van de maand is.

brommerhoofd
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 22 feb 2012 00:13

Idd, het werk loopt ten einde op 2 maart, maar het was de bedoeling om direct te vertrekken naat het buitenland omdat er daar al iemand op me wacht waar ik dan mee ga werken.
Als je een geldige reden hebt moet het lukken met de RVA om direct te vertrekken. Juist die verrekte c4 zit me dwars met dat dit een week later is.
Kan/mag de baas van het bedrijf dat niet geven? Of moet dit sowiso via het intrimkantoor?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 22 feb 2012 07:35

Succes om direct een U2-formulier te kunnen krijgen van de RVA... dat is dus niet mogelijk van dag op dag (tenzij in héél uitzonderlijke situaties).

Als je direct naar het buitenland gaat om te werken en iemand wacht al op je, dan heb je toch geen werkloosheidsuitkering nodig?

Het interimkantoor is je werkgever, niet de baas van het bedrijf. Het is dus enkel het interimkantoor die dat kan geven.

brommerhoofd
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 06 mar 2012 13:46

Ik heb de C4 kunnen ontvangen op de laatste dag.
Nu doen ze idd moeilijk voor die U2. Die dringende reden was hetzelfe van ons. Hem laten ze gaan, ik niet. Wat een bullshit is dat, ze keuren het gewoon goed als ze zin hebben dus. Anders niet.

Wij hebben er voorlopig nog geen werk daar maar dat zou moeten snel gaan (connecties daar).
Ik betaal intussen huur voor het appartement daar en dat is ook al geen dringende reden? Waarom maken ze dan die optie op die U2?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”