Ontslag geven tijdens werkongeval

pater-ik
Topic Starter
Berichten: 11

Ontslag geven tijdens werkongeval

#1 , 18 feb 2012 11:39

Hallo,
Ik sta op het punt om op het eind van deze maand(laatste vrijdag van de maand) mijn ontslag te geven om als zelfstandige(vennoot) te starten. Nu wil het echter lukken dat ik deze week bij het woon-werkverkeer een ongeval heb gehad. Ik ben nu thuis hierdoor en wou weten of ik mijn ontslag alsnog kan geven tijdens mijn arbeidsongeschiktheid.
Geld hiervoor de gangbare opzeggingstermijn? < 5j. bediende = 1,5 maand opzegging

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 feb 2012 16:07

arbeidsongeschiktheid verlengt de opzegtermijn niet (niks als je zelf ontslag neemt).

Wat is je brutloon?

pater-ik
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 18 feb 2012 16:10

dit bedraagt ongeveer 2400/maand

Als ik het dus goed begrijp mag ik mijn ontslag indienen?
Pat.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 18 feb 2012 16:18

Ontslga indienen mag je altijd :).

Opzegtermijn om ontslag te nemen is geen 1,5 maand, maar is af te spreken tussen werkgever en werknemer. Bij onenigheid hierover bepaalt de rechtbank, zich baserende op de tijd die er nodig is om een vervanger te vinden (NIET om die op te leiden, wel om te vervangen). Dit kan, zeker in tijden van crisis, zelfs maar enkele dagen zijn (toch voor eenvoudige jobs). Met 1,5 maand zit je echter zeker veilig.

(heb je een contract van na 1/1/2012, dan gelden andere regels)

pater-ik
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 18 feb 2012 16:31

Bedankt voor de snelle reactie.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”