ontslag

vdb-nadine
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag

#1 , 17 feb 2012 09:56

maandag kom ik op kantoor en verteld mijn baas met tranen in zijn ogen dat hij mijn ontslag geeft,
deze heeft 2 bedrijven en in november ben ik overgeschakeld naar het andere bedrijf zonder proefperiode waar we beide mee akkoord gingen,
dus stopzetting bij het ene bedrijf met wederzijdse toestemming en een nieuw contract zonder proefperiode bij het andere bedrijf.
het is de eerste keer dat ik voor een baas werk,altijd zelfstandig geweest,dus ik wist niet wat er gebeurde en ben gaan raad vragen,
ik moest van hem een papier hebben waar hij verklaarde me ontslagen te hebben maar dat wou hij niet want hij moest uitpluizen of hij mij wel moest uitbetalen,hij sprak van een maand te betalen tot ik er op wees dat mijn contract zonder proefperiode is, plots zei hij dat hij daar niets van wist en bleek dus uit alles dat hij dacht dit ik de goedkoopste was om te ontslagen,
onderussen ben ik bij de dokter moeten gaan en heb hem mijn ziekebriefje bezorgd omdat ik met alles in orde wil blijven,
nu zijn we vrijdag en heb nog niets ontvangen van papieren en weet nu niet wat ik maandag moet doen.
achteraf vertelde me iemand dat hij ging proberen om onder mijn contract uit te komen want nu moet hij alles bij elkaar 4 maand betalen!
Kan dit alles zomaar vraag ik mij af?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 17 feb 2012 10:52

ontslag dient schriftelijk gegeven te worden , dus gewoon gaan werken want je bent nog steeds niet ontslagen , pas op want als je weg blijft kan hij je nu voor dwingende redenen ontslaan , dus zonder vergoeding

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 17 feb 2012 15:12

Hoelang heb je voor bedrijf A gewerkt?
Ontslagperiode kan mogelijk iets langer zijn dan één maand.
Arbeider of bediende?

Reclame

vdb-nadine
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 17 feb 2012 17:01

bediende,bedrijf A 13 maand en bedrijf B nu 4 maand zonder proefperiode.
eveneens vermeld in contract

xena

#5 , 17 feb 2012 17:03

ontslag dient schriftelijk gegeven te worden ,
opzegging moet schriftelijk per aangetekend gebeuren art 37 arbeidsovereenkomstenwet , ontslag geven kan perfect mondeling art 39§1

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”