Ontslag

Lateralus
Topic Starter
Berichten: 4

Ontslag

#1 , 17 feb 2012 08:55

.
Laatst gewijzigd door Lateralus op 17 feb 2012 17:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 17 feb 2012 09:11

Vreemde attitude, soms. Als ik ergens als zelfstandige bij een klant aan de slag zou kunnen, en ik geef zelf mijn ontslag, dan zou ik liefst zo vlug mogelijk weg willen. En eventuele afspraken - want die zijn er blijkbaar wel geweest - via e-mail aan mijn werkgever bevestigen. En is zes weken niet de wettelijke opzegtermijn voor zelf ontslag geven en minder dan 5 jaar in dienst? Het lijkt mij nu dat je van twee walletjes wil eten.

Lateralus
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 17 feb 2012 09:24

.
Laatst gewijzigd door Lateralus op 18 feb 2012 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

xena

#4 , 17 feb 2012 09:29

(wou op zelfstandige basis bij klant aan de slag)
ik denk hierbij aan een schijnzelfstandige

Lateralus
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 17 feb 2012 09:41

.
Laatst gewijzigd door Lateralus op 17 feb 2012 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 17 feb 2012 10:02

Niet afgehaald AS wordt als ontvangen beschouwd. Dus ongeopend bijhouden, voor het geval u naar de rechtbank zou moeten.

Indien uw werkgever niet schriftelijk reageert op uw ontslagbrief, mag u ervan uitgaan dat die akkoord gaat met de termijn die u daarin opgeeft. U zal zich dus best aan deze termijn houden, tenzij u op papier een akkoord heeft waarin deze gewijzigd wordt.
De opzegtermijn is trouwens niet wettelijk vastgelegd, en dient enkel om de werkgever de tijd te geven een vervanger te zoeken.

Langs de andere kant, daar uw werkgever uw ontslagbrief niet heeft afgehaald, zou u kunnen beweren nooit ontslag genomen te hebben. Werkgever kan moeilijk bewijzen van wel, want ze hebben geen enkel door u ondertekend document.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 17 feb 2012 16:01

is er mailconversatie?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”