Uittredingsvergoeding en Tijdskrediet

Annemarie1956
Topic Starter
Berichten: 2

Uittredingsvergoeding en Tijdskrediet

#1 , 16 feb 2012 20:15

Ik ben 55 jaar oud en werk onder een Tijdskrediet regime van 1/5.
Mijn werkgever heeft me nu een maandelijkse uittredingsvergoeding voorgesteld die zou ingaan op 1 april 2012 en loopt tot 1 april 2019, ttz tot aan vervroegd pensioenleeftijd van 62 jaar. Dit is een mooi aanbod maar betekent wel een een veel lager netto maandelijks inkomen.

Mijn vraag :

Het voorstel dat ik op papier heb ontvangen vermeld mijn huidig maandelijks loon (=80%) met mijn nieuw gereduceerd loon (= 1400 Euro netto) als niet actief personeelslid.
Op mijn vraag hoe dit nieuwe gereduceerde loon werd berekend weigert mijn werkgever de details vrij te geven. Dit maakt mij een beetje achterdochtig.

Volgens mijn logica moet de berekening van het nieuwe loon vertrekken vanuit mijn huidig loon en dan zijn er 2 mogelijkheden :

Ofwel is de basis 100% en is het niet meer dan normaal dat ik de 1/5 Tijdskrediet vergoeding verlies

Als hij echter 80% als vertrekbasis neemt verlies ik dan bovenop de 20% ook mijn tijdskredietvergoeding?
Is het mogelijk dat mijn Tijdskrediet toch blijft doorlopen in dit laatste geval? Of is mijn werkgever verplicht om de 100% te gebruiken als vertrekbasis in lijn met mijn kontrakt?

Er is mij gevraagd om mijn beslissing eind Februari mee te delen.
Alle antwoorden dus meer dan welkom.

Groetjes
Annemarie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 feb 2012 20:38

wie is je werkgever (welke sector)?

Annemarie1956
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 18 feb 2012 11:35

Ik werk in de Chemische Sector

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 18 feb 2012 13:02

en hoe kom jij aan een uittredingsvergoeding? Waarom wenst de werkgever je niet meer op de werkplaats en ontslaat hij je niet gewoon?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”