Aanwerving en beperking van vakantie..

toeternietoe
Topic Starter
Berichten: 28

Aanwerving en beperking van vakantie..

#1 , 13 feb 2007 12:12

Ik ben me gaan aanbieden om als verkoopster te werken;
Nu heeft men mij gezegd, dat indien ik aangeworven zou worden ik GEEN vakantie mag opnemen tijdens de soldenperiode, maand juli dus.
Ik vraag me af of dit wel wettelijk is, ik heb 3 schoolgaande kinderen en mijn man zit met het bouwverlof, dat dus ook tijdens de maand juli valt.
dit zou dus betekenen dat wij NIET samen op verlof kunnen gaan met de kinderen. Mag men dit verlof zomaar afnemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 14 feb 2007 15:18

?Art.63.De paritaire comit?s kunnen beslissingen treffen omtrent de datum van de vakantie en de eventuele verdeling ervan. De Minister van Sociale Voorzorg moet ten laatste op 31 december van het jaar dat datgene voorafgaat waarin de vakantie moet worden genomen, over deze beslissingen worden ingelicht.Indien het paritair comit? zijn beslissing op genoemde datum niet heeft meegedeeld, mag de ondernemingsraad omtrent ditzelfde object beslissingen treffen. Bij ontstentenis van ondernemingsraad of indien de ondernemingsraad geen beslissing heeft getroffen mogen de regelingen op het vlak van de onderneming getroffen worden tussen de werkgever eendeels en de syndicale afvaardiging anderdeels of bij ontstentenis van deze laatste, de werknemers. Indien op deze verschillende vlakken geen beslissing wordt genomen, worden de regelingen getroffen bij individueel akkoord tussen de werkgever en de werknemer.?(30 MAART 1967. - Koninklijk besluit tot bepaling van de algemene uitvoeringsmodaliteiten van de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”