Geen verlenging contract/discriminatie

Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

Geen verlenging contract/discriminatie

#1 , 09 feb 2012 12:40

Een vriendin werkt in de zorgsector en wordt op proef aangenomen. Eind januari krijgt ze te horen dat ze mag vertrekken, omdat er niet voldoende budget is. Als ze zich bij de VDAB meldt, verneemt ze daar dat er twee dagen eerder een vacature uitgeschreven is voor dezelfde functie! Op de dienst werkt een persoon met autisme, haar prestaties zijn ondermaats, maar zij mag blijven. Het diensthoofd zegt tegen mijn vriendin dat als ze een attest kan voorleggen van een "stoornis", ze zonder meer mag blijven. Ze krijgen immers subsidies voor het aanwerven van mensen met een beperking!!! Is dit ook geen discriminatie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 feb 2012 13:10

Wat is de reden van het ontslag op de C4?

Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

#3 , 10 feb 2012 20:14

Dat moet ik eens navragen.

Reclame

Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

#4 , 13 feb 2012 13:23

Op de C4 zou staan "einde contract van onbepaalde duur" :?:

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 13 feb 2012 20:30

dat is geen reden. Terugsturen en een nieuwe C4 met de reden vragen.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 13 feb 2012 22:42

Wel eerst een fotocopie van nemen dan heb je later een extra bewijs.

xena

#7 , 14 feb 2012 06:27

dat is geen reden. Terugsturen en een nieuwe C4 met de reden vragen.
ik begrijp niet waarom je die C4 gaat terugsturen en hiervoor geen klacht indiend bij de rva , door klacht in te dienen bij de rva vermijd je ook dat je C4 te laat binnen is

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 14 feb 2012 20:37

Omdat de RVA eerst zal vragen dat je alle moeite gedaan hebt om een verbeterde C4 te bekomen. RVA maakt normaal geen problemen van een "laattijdige C4"

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”