GSM factuur - werkgever vergat mij af te sluiten

g84
Topic Starter
Berichten: 4

GSM factuur - werkgever vergat mij af te sluiten

#1 , 06 feb 2012 19:09

Beste,

1December ben ik begonnen bij mijn nieuw werk. Daar heb ik direct ingetekend op een GSM abonnement dat ze me daar aanboden, een abonnement wordt volledig betaald door mijn nieuwe werkgever (buiten het wettelijke verplichte 10/maand). Mijn vorige werkgever betaalde ook mijn GSM abonnement. Op mijn laatste dag zei ik nog aan de secretaresse om zeker mijn abonnement af te sluiten.

Na een week bleek dat ze dit nog niet had gedaan. Ik heb dan alles zelf zitten regelen, naar mijn vorig werk gebeld ("oeps, vergeten, het is zo druk") om te vragen of ze de papieren voor de overdracht wouden tekenen.

Nu willen ze dat ik de factuur voor deze periode zelf betaal. Ik vermoed niet dat het over een hoog bedrag gaat, maar principieel ben ik hier wel tegen. Zij zijn me vergeten af te sluiten, ik heb zelf heel mijn overdracht geregeld en dan nog willen ze dat ik de factuur betaald terwijl ik als zij mij hadden afgesloten op een gratis abonnement zat bij mijn nieuwe werkgever.

Zijn er hier regels over?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 feb 2012 19:20

op wiens naam stond het GSM-abonnement, hoe werd het GSM-gebruik geregeld (wat staat in de arbeidsovereenkomst)?

g84
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 07 feb 2012 10:33

Het abonnement stond op hun naam. Het was mijn eigen privé nummer, ze hebben mij mee opgenomen in hun abonnement. Ik kon ook zelf niet kijken hoeveel ik maandelijks verbruikte, dus ik vermoed dat het helemaal op hun naam stond.

Wij mochten ermee bellen (binnen en buitenland), met een limiet van 75 per maand.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 feb 2012 11:27

Over welk bedrag spreken we hier? Gezien je bij uw nieuwe werkgever ook een dergelijk abo had, zal je wel gebeld hebben met uw nieuwe SIM kaart. Hat kan dus nooit over een groot bedrag gaan.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 07 feb 2012 11:29

Moeilijk geval: zie: http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=19988" onclick="window.open(this.href);return false;

Het hangt er vanaf wie eigenaar is, wie ook moet betalen. Mij lijkt het dat, als u de eigendom van dat nummer wil claimen, best ook betaalt.

g84
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 07 feb 2012 12:20

De overdracht is al gebeurd! Dus ik denk niet dat ze mij nog iets kunnen maken. Het nummer is wel altijd op mijn naam blijven staan. Ik kreeg maandelijks een beperkte factuur van (10euro wegens wettelijk verplicht) en daarop stond mijn naam. Het abonnement zelf stond wel op de naam van mijn vorige werkgever want zo was het niet mogelijk dat ik kon inkijken hoeveel ik maandelijks verbruikte.

Nu hoor ik via via dat het over een echt klein bedrag gaat (rond de 20eur). Ik vind het best zielig dat ze daarvoor zoveel moeite heisa gaan maken. Momenteel steken ze er meer werk in dan dat ik ga moeten betalen (mij opnemen in hun facturatie, factuur opstellen etc).

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 07 feb 2012 12:59

Als ze akkoord waren met de overdracht, was dat overdracht inclusief abonnement of zonder? In principe is abonnement voor de werkgever zoals je het schrijft, behalve als je natuurlijk gsm nummer + abonnement mee overnam.

g84
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 07 feb 2012 13:08

Ik heb enkel het GSM nummer overgenomen, niet het abonnement. Ik vermoed ook niet dat dat mogelijk is want wij zaten denk ik in een groepsabonnement.
Dus wettelijk gezien kan ik weigeren te betalen? Ik vind best stom omdat het over zo'n klein bedrag gaat. Ik ga nog zien wat ik ga doen.

Bestaat hier een wet over?

Bedankt voor de info!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”