Verbreking arbeidsovereenkomst

eps
Topic Starter
Berichten: 3

Verbreking arbeidsovereenkomst

#1 , 02 feb 2012 15:30

Vandaag werd mijn bediendecontract door de werkgever met onmiddellijke ingang verboken met een opzeggingstermijn van 4 maanden.
Van eind 2003 werkte ik bij de firma op zelfstandige basis als vertegenwoordiger. In 2008 werd, om niet in problemen te komen met het schijnzelfstandige statuut, er een bediendecontract opgesteld waarin ik had laten opnemen dat dit contract aanving met een anciënniteit van 4 jaar. Ik neem aan dat deze opzeggingsperiode dan ook niet correct is berekend.
Men vraagt mij ook om de voordelen ttz, auto, computer + printer, GSM + abonnement, Telenet abonnement per eind februari terug nonnen te leveren. De tankkaart heb ik al onmiddellijk moeten afstaan. Kan dit ? Heb ik niet het recht om die te behouden tot het einde van de opzeggingsperiode? De directie beweerde dat dit niet moest maar dan moesten ze me wel het voordeel in natura vergoeden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 feb 2012 20:41

de directie heeft gelijk op het vlak van je extra-legale voordelen. Ze kunnen zelfs je auto etc. onmiddellijk terugvorderen, tenzij iets anders in je AO bepaald is.

Ivm je ancienniteit: wat is de exacte vermelding qua ancienniteit?

eps
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 03 feb 2012 09:28

artikel 2 van de arbeidsovereenkomst : Deze overeenkomst vangt aan zonder proefperiode en met een anciënniteit van 4 jaar.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 feb 2012 17:46

hmm... geen bepaling baremieke/algemene ancienniteit

eps
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 03 feb 2012 19:01

Ik kan wel aantonen dat ik meer dan 4 jaar full-time onder het toezicht en volgens de richtlijnen van de firma gewerkt heb.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”