onrechtmatig ontslag (vervolg op berichten van 3oktober)

tinake
Topic Starter
Berichten: 46

onrechtmatig ontslag (vervolg op berichten van 3oktober)

#1 , 26 jan 2012 17:58

Hallo,hier een vervolg op m'n vorige berichten.Ben nog in behandeling bij psychiater.Dus na het palliatief verlof ben ik niet meer gaan werken.Nu krijg ik een sms van m'n werkgever dat hij de boeken neerlegt.Hoe moet het nu verder ivm mijn ziekteverlof en opzegperiode die ik nog moet doen?En c4? Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 26 jan 2012 18:29

.Nu krijg ik een sms van m'n werkgever dat hij de boeken neerlegt.
onmiddellijk naar je vakbond gaan om je dossier tijdig in te dienen en hopen dat er nog iets te rapen valt

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 jan 2012 19:57

.Nu krijg ik een sms van m'n werkgever dat hij de boeken neerlegt.
onmiddellijk naar je vakbond gaan om je dossier tijdig in te dienen en hopen dat er nog iets te rapen valt
Als die, zoals gewoonlijk, WEERAL niet staken natuurlijk. :evil:

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 26 jan 2012 20:03

Palliatief verlof? Dan is de verlossing toch nabij?
Wat men al niet verzint!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 jan 2012 14:52

Roharro, Tinake heeft palliatief verlof genomen voor het overlijden van (als ik het goed herinnern) haar vader. Daarna is ze in ziekte gegaan na bezoek aan een psychiater. Ik snap niet wat je over 'verlossing' of 'verzinnen' begint.

tinake
Topic Starter
Berichten: 46

#6 , 27 jan 2012 15:12

Bedankt JPV.Ben er terug een beetje bovenop aant geraken.Sluiting van de winkel is voor mij natuurlijk een meevaller want wou daar echt geen 6 of 9 maanden meer voor gaan werken.Groetjes tinake

tinake
Topic Starter
Berichten: 46

#7 , 14 mar 2012 09:09

Blijkbaar heeft m'n baas me blij gemaakt met een dode mus..Geen sprake van sluiting winkel,integendeel, hij heeft 2 nieuwe personeelsleden aangeworven.Als ik een medisch attest heb dat ik dat werk niet meer mag doen,(is tenslotte met zakken van 25kg sleuren),verlies ik dan het recht op stempelgeld?Groetjes

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 14 mar 2012 10:21

Stuur dat medisch attest op naar je werkgever en vraag in die begeleidende brief om je naar de arbeidsgeneesheer te sturen. Als deze je afkeurt voor medisch werk, zit je veilig. Anders neem je het risico om geen werkloosheidsuitkeringen te kunnen krijgen (of slechts na een periode van sanctie)

tinake
Topic Starter
Berichten: 46

#9 , 15 mar 2012 15:40

Bedankt.Groetjes

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”