Wat als mijn contract bepaalde duur niet verlengd wordt?

Bounce
Topic Starter
Berichten: 34

Wat als mijn contract bepaalde duur niet verlengd wordt?

#1 , 26 jan 2012 13:10

Beste,

Ik werk momenteel voltijds, zo'n 14 maanden onafgebroken voor dezelfde werkgever. (26 maanden indien het voorafgaande parttime contract mee wordt geteld)

Graag wil ik ergens anders aan de slag gaan, en ik heb de mogelijkheid om met mijn huidige werkgever in onderling akkoord het contract onbepaalde duur te verbreken zonder opzegtermijn e.d.

Nu is het zo dat ik momenteel op mijn volgende job moet starten met een contract van bepaalde duur. Ik heb goede vooruitzichten om daarna voor onbepaalde duur te worden aangenomen, maar...

Wat als ze beslissen mij geen nieuw contract te geven? Kan ik dan op iets terugvallen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 26 jan 2012 18:08


Wat als ze beslissen mij geen nieuw contract te geven? Kan ik dan op iets terugvallen?
zorg dat het een contract is van minstens 4 weken zonder uitstap mogelijkheid via een proefperiode , als je 4 weken kan werken dan wordt je niet aanzien als vrijwillig werkloze

Bounce
Topic Starter
Berichten: 34

#3 , 26 jan 2012 19:36

Het contract bepaalde duur zou minstens 8 weken zijn, maar ik vermoed dat hier of een proefperiode aan verbonden zal zijn of dat men werkt met weekcontracten eventueel met de tussenkomst van een interimkantoor. Zou dit dan gevolgen hebben?

Reclame

xena

#4 , 27 jan 2012 07:00

Het contract bepaalde duur zou minstens 8 weken zijn, maar ik vermoed dat hier of een proefperiode aan verbonden zal zijn of dat men werkt met weekcontracten eventueel met de tussenkomst van een interimkantoor. Zou dit dan gevolgen hebben?
je job opzeggen om te werken als uitzendkracht houd een behoorlijk risico in om als vrijwillig werkloze zonder inkomen te komen zitten

interimwet 24/7/1987
Art. 5. Behoudens strijdige overeenkomst worden de eerste drie arbeidsdagen als proeftijd beschouwd. Tot bij het verstrijken van die tijdsduur mag ieder van de partijen de overeenkomst beëindigen, zonder opzegging noch vergoeding.

kb 25/11/1991
Art. 44. Om uitkeringen te kunnen genieten moet de werkloze wegens omstandigheden onafhankelijk van zijn wil zonder arbeid en zonder loon zijn.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”