Geen contractverlenging (in onderlinge overeenstemming)

Zhuzhu
Topic Starter
Berichten: 18

Geen contractverlenging (in onderlinge overeenstemming)

#1 , 18 jan 2012 13:06

Ik ben arbeider, met contract van onbepaalde duur sedert september 2009.
Het is de bedoeling dat ik in september 2012 een opleiding start binnen hetzelfde bedrijf, de werkgever zal dus in onderlinge overeenstemming mijn contract niet verlengen.
Nu had ik enkele vragen:

-Hoeveel bedraagt mijn opzegperiode?
-Stel dat ik juli 2012 nog 1 maand ouderschapsverlof wens te nemen, kan ik tijdens het ouderschapsverlof al mijn opzeg doen?
-Indien dat niet kan, dan zou de opzeg beginnen per 1 augustus, aangezien ik niet weet hoeveel opzeg ik moet dan, ben ik benieuwd of ik 1 september (of paar dagen later) met de opleiding kan beginnen.
-Moet al je verlof op zijn indien je opzeg doet en kan je dat verlof opgebruiken tijdens je opzeg of telt dat niet mee?

MVG;

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 jan 2012 16:19

als je contract niet verlengd wordt, is er geen opzegperiode.

welk contract heb je momenteel: contract van onbepaalde duur of een contract van bepaalde duur?

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 20 jan 2012 08:56

“Art.20.De werkgever is verplicht:1°. de werknemer te doen arbeiden op de wijze,tijd en plaats zoals is overeengekomen..."(3 juli 1978 Arbeidsovereenkomstenwet).

‘Ook op de arbeidsovereenkomst is de bepaling van artikel 1134 B.W. toepasselijk en strekt ze de partijen tot wet. Tenzij anders is bedongen,kan de werkgever de overeengekomen voorwaarden niet eenzijdig wijzigen of herroepen‘[Cass. ARS960047F,23 juni 1997(Stefaniak t. Altsys),J.T.T. 1997,333,noot WANTIEZ,C.].

‘Ik ben arbeider, met contract van onbepaalde duur sedert september 2009. Het is de bedoeling dat ik in september 2012 een opleiding start binnen hetzelfde bedrijf‘

Indien uw nieuwe tewerkstelling de vorige GRONDIG wijzigt en wordt vastgelegd in een nieuwe overeenkomst dan heft deze uw oude overeenkomst op,ook al zou uw nieuwe overeenkomst dit niet uitdrukkelijk vermelden. Er komt aldus geen opzegging aan te pas.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”