vergoeding door werknemer na ontslag

rclaes
Topic Starter
Berichten: 1

vergoeding door werknemer na ontslag

#1 , 17 jan 2012 11:04

Beste,

In 2011 heb ik gewerkt als reisleidster onder een zwitsers contract. Door mijn ontslag vroeger dan 6 maanden in dienst te geven moet ik de opleiding terugbetalen. Hiervoor rekenen ze mij 500 euro aan. Dit stond zo vermeld in het contract. Het contract werd opgesteld in het nederlands. Ik heb echter mijn job opgegeven omdat er ons heel wat werd beloofd qua verdiensten maar ik het maandelijks moest stellen met een loon van 700 EUR. Ik heb 2 maand een half gewerkt. Dus om en bij de 2000 Eur verdiend. Ze rekenen mij ook nog eens 300 eur opzeg aan omdat ik vroeger vertrokken ben dan mijn maand uit te doen na mijn opzeg. Ze hebben ondertussen al 3 herinneringen gestuurd telkens in het Duits. Ik ben de Duitse taal niet machtig. Ik heb hun wel zelf een mail gestuurd al enkele keren dat ik alles wil betalen maar in stukken omdat heel het reisleider grapje mij een zware financiele kater heeft bezorgd. Hierop krijg ik geen antwoord. Nu hebben ze er een advocaat bijgehaald en heb dus een brief gekregen (niet aangetekend, wel deze keer in het nederlands) dat als ik nu niet betaal alles wordt doorgestuurd naar incasso. Ik kan dit niet in zen geheel betalen. Weten jullie soms raad?

Bedankt alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
saveria
Berichten: 24

#2 , 18 jan 2012 08:08

Telefonisch, en/of via aangetekend schrijven contact op nemen om een afbetalingsplan aan te vragen.
Doe zelf een voorstel met wat je kan afbetalen. Afbetalen op bv. 6 maanden wordt door de meeste bedrijven wel aanvaard.
En vraag een schriftelijke bevestiging van het afbetalingsplan.

Als je je maandelijks op tijd betaald dan ben je er na xx tijd vanaf.

succes

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 jan 2012 08:18

zal zwitsers recht zijn, dsu moeilijk om over te antwoorden...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”