Vraagjes ivm verschillende contracten bij zelfde werkgever.

brommerhoofd
Topic Starter
Berichten: 5

Vraagjes ivm verschillende contracten bij zelfde werkgever.

#1 , 17 jan 2012 01:19

Beste Juristen enzo :wink:
Ik heb al eens goed rond gekeken op jullie forum maar vind helaas niet onmiddelijk een antwoord op mijn vraag.

Het zit zo. Ik heb een contract van bepaalde duur maar wens te stoppen bij het bedrijf wegens persoonlijke redenen. Mijn ontslagbrief werd opgestuurd.
De opzegperiode loopt nu en ben actief op zoek naar nieuw werk, maar ik heb intussen nog geen nieuw werk gevonden.
Nu, voor het moment is het superdruk op het werk en kan mijn huidige werkgever niet echt zonder een arbeider minder.

Vraag 1: Mag gij mij wel een contract van 2 weken aanbieden direct na mijn opzegperiode?

Mocht vraag 1 positief zijn, dan kan ik nog 2 weken langer achter nieuw werk zoeken. Maar stel dat ik in die tijd nog geen werk gevonden heb, en ik krijg de C4 van het contract van bepaalde duur van die 2 weken. Heb ik dan in feite recht op een werkeloosheidsuitkering?
Volgens de wetgeving moet je minstens een maand bij je laatste werkgever gewerkt hebben. Maar aangezien het de zelfde werkgever blijft?
Ik heb ook voldoende lang gewerkt met mijn vast contract.


Alvast bedankt en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
MVG :!:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jan 2012 08:27

hij mag je nog een contract aanbieden. Je kan echter maar werkloosheid aanvragen na een periode van (alles samen) 20 gewerkte dagen (in 5-dagenstelsel) waarin je niet zelf een contract hebt verbroken. Je zou dus minstens een contract van bepaalde duur van 4 weken moeten hebben, anders zal je vorige C4 (met vermelding "zelf ontslag genomen")voor een probleem zorgen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”