Wergever betaald niet na ontslag!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Wergever betaald niet na ontslag!

#16 , 18 jan 2012 13:40

't zou wel handig zijn als je de feiten eens op een rijtje zet, mét duidelijk wat nu de concrete aanklachten zijn. Ik lees nu vooral 16 uitroeptekens en een verwarrende tekst.

=> wat leggen ze hem nu nog concreet ten laste
=> wat is er ivm die inbraak: is er aangifte gedaan bij de politie
=> heeft hij ooit afgetekend geld/goederen ontvangen te hebben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#17 , 19 jan 2012 13:59

't Is eigenlijk een ganse boterham om uit te leggen, maar hier een puntje vb: wordt ten laste gelegd: In september dit jaar autoinbraak in Nederland (ad beurs), geld en goederen gestolen vd firma! 1 getuige van hoe de auto eruit zag, foto's genomen, manager ging aangifte doen online met gemaakte foto's, daar er geen tijd was om aangifte te doen, het was te druk met standen op te zetten! En via belgie kan je geen aangifte online doen, daar mijn man zijn id-kaart Belgisch is! En die pakte niet! Dus wel 1 getuige, carglass document, en mail van manager om het toch eens zelf te proberen aangifte te doen online daar hij het te druk had.
Nu willen ze dat mijn man gelden teruggeeft ad firma die toen gestolen waren plus de goederen vergoeden, ik stuur later nog wat dingen door, ik moet even weg!

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#18 , 19 jan 2012 14:50

Dan nog een punt is die klant die niet betaalde, mijn man gaf die goederen af a die klant tergoedertrouw afgegeven wegens omleiding in een hotel ergens id buurt, klant is failliet en onvindbaar! Mijn man moet vergoeden, eveneens het voorgaande van mijn man zijn vriend die ziek is, waar hij af en toe een goed woordje voor doet, aanziet de firma als goederen buiten de firma om presenteren en verkopen! Dit berokkend schade ad firma! Mijn man kreeg hier niks voor dan een etentje!
en zo kan ik doorgaan met wat ze allemaal uitvissen om maar niet te moeten betalen, hij kan kiezen, opdraaien voor de kosten of zijn loon weigeren!

Vakbond is ermee bezig, zegt ook dat ze een aangetekende brief met eis tot betaling en uitleg hebben verzonden. Met tijdslimiet, nadat ze betaald hebben kan mijn man interesten opeisen als hij wil, maar we gaan het zover niet drijven denk ik,(als ze normaal doen) :?
De vakbond zei ook dat ze geen eisen als deze kunnen stellen, en dat mijn man geen contract had vinden ze ook een pluspunt voor sommige zaken, maar die mens had niet veel tijd zo langs telefoon is 't nogal warrig! Hij ging alles doormailen!
Ik wacht nog wat af nu, we hopen tegen het eind vd maand resulaten te hebben.
Ik laat zeker nog het vervolg weten.
Grtjs, en dank voor de antwoorden!

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 19 jan 2012 16:36

Dus blijkbaar is die diefstal in de auto niet aangegeven bij de politie wegens "geen tijd", en heeft hij die geoderen voor die klant in een hotel achtergelaten "zonder ontvangstbewijs"
Dan is het toch normaal dat werkgever denkt aan diefstal door zijn werknemer, als deze niet eens kan bewijzen waar die goederen zijn.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#20 , 19 jan 2012 20:11

ik kan idd verstaan dat het voor de werkgever héél dubieus klinkt. Niettegenstaande is zijn werkwijze ook niet koosjer. Ik vrees dat de zaak te dubbelzinnig is om hier via internet een mooi advies te geven.

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#21 , 20 jan 2012 11:37

Hallo, ja ik versta het, het is zeer verwarrend, zelfs voor ons.
Ik ga wel de uitslag posten, voor de auto daar stond de manager bij toen het gebeurd was, die heeft eveneens foto's genomen, maar ja, heeft hij het aangegeven he?
En voor de aflevering vd goederen, had mijn man een paraf op de factuur, maar de papieren liggen op kantoor natuurlijk!

Ik zal hopelijk zo vlug mogelijk, voor mensen die dit soort praktijken nog meemaken een bericht posten met wat er te doen staat, we vernemen dat er ondertussen nog 3 mensen weggingen bij de firma, waarvan er ééntje mijn man belde met hetzelfde verhaal, die wordt ook aangeklaagd wegens zeer rare dingen, de firma beweerd dat die persoon dingen "nagemaakt" heeft! En eveneens krijgt die persoon géén loon uitbetaald.
Wij ruiken failissement.
Kunnen we samen gaan :roll:
Tot binnenkort en bedankt!

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#22 , 09 feb 2012 11:47

Tot nu toe:

Geen storting gebeurd, zelfs na aangetekende zending, er wordt nu een 2de aanmaning met ingebrekestelling afgegeven door deurwaarder,én een mail verzonden door de vakbondsjurist zelf, met ontvangstbewijs als ze daar hun mail openen.

Mijn man kreeg deze week een factuur voor de verloren goederen die hij bij de klant afzette, daar ze vernoemen via mail dat hij verantwoordelijk is, evenals voor samples,binnen de 7 dagen te betalen 8546,37 € !!!! Terwijl ze naar de klant zelf in november een factuur schreven van 6530 euro, dus eventjes verhoogd met 2000 €, vakbond zei dat dit niet kon , eerst factuur goederen naar een failliete klant sturen(mocht al niet!) en dan bij mijn man proberen, naar het schijnt kunnen ze dit van hun belastingen aftrekken, en verzekering kwam ook ter sprake, via de telefoon was 't wat moeilijk hij ging het bekijken.
't Is wel beetje jammer dat mijn man toegaf per mail dat hij idd de goederen tergoedertrouw bij zijn klant afzette. Maar toen was hij nog niet failliet en die man was al jaren klant met goede reputatie!

Dus 't wordt spannend, alle andere aanklachten daar zijn ze niks mee, dit wordt wel precies toch een persoonlijke vete van een snotneus die daar iets probeert te forceren, mijn man heeft ondertussen bevestigingen en hulp van de ex-collega's die daar ook reeds ontslag hebben genomen, (op 1 jaar tijd 8 mensen en er volgen)
de ex-werkgever (eigenlijk meneer directeur) spant blijkbaar tegen iedereen die weggaat een proces aan (via mail dreigen enz...)

Dus nu terug eventjes vertrokken en afwachten wat ze gaan doen met de volgende aanmaning, daarna zal het rechtbank worden zeker?

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#23 , 09 feb 2012 12:32

1.Delcredere-beding
Beding in de agentuurovereenkomst krachtens welke de agent aansprakelijk is voor de solvabiliteit van de afnemer. De aansprakelijkheid is echter beperkt tot de hoogte van de overeengekomen provisie.


ik vond dit ook nog op internet! Geld dit voor iedere handelsvertegenwoordiger? Mijn man kreeg 1% op de verkoop. EN een vast loon.
Had geen contract of arbeidsovereenkomst.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#24 , 09 feb 2012 12:59

staat dit beding in de arbeidsovereenkomst?

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#25 , 10 feb 2012 11:46

Hij heeft geen arbeidscontract, was mondeling!

We hebben vernomen dat hij niet aansprakelijk kan gesteld worden, vakbond gaat opnieuw voor deze factuur een aangetekende zending doen met niet akkoord betaling.

Ze doen blijkbaar gewoon moeilijk, iedereen zegt dat dit een spelletje is om te zien wanneer mijn man het eindelijk zal opgeven, betalen moeten ze toch doen, maar nu wel met kosten.

Het zal rechtbank worden, kan toch wel een paar maanden aanslepen, ondertussen hebben we toch wel opnieuw wat moed.

Groetjes!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#26 , 10 feb 2012 15:33

de rechtbank: enkele maanden? neem toch maar vlug een jaar voor een normaal dossier :)

Franciscus
Berichten: 38602

#27 , 10 feb 2012 15:54

Wat de diefstal uit de auto betreft : daarvan heeft hij toch aangifte gedaan.
Voor de rest als hij reeds met vakbond bezig is.
Geen ENKELE verklaring afleggen, NIETS meer zeggen maar alles doorgeven aan advocaat of vakbond.

blijkbaar was deze vraag reeds gesteld.

Maar waar hebben de feiten plaatsgehad? Blijkbaar in Nederland.
In principe is de Belgische politie dan niet bevoegd.
Nu voor de verzekering wordt er nog dikwijls aangifte gedaan maar wanneer hebben de feiten plaatsgehad?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#28 , 10 feb 2012 16:27

Wat de diefstal uit de auto betreft : daarvan heeft hij toch aangifte gedaan.
?
Zou dus niet gebeurd zijn wegens gebrek aan tijd op de dag van de diefstal???????

Werkmanssteeg
Berichten: 75

#29 , 14 feb 2012 14:15

Een verwarrend verhaal. Maar je moet je niet zomaar laten afschrikken door een partijtje blufpoker van de werkgever.
Leek met sterke interesse in en vrij veel kennis van arbeidsrecht. U moet mijn posts met het nodige voorbehoud te nemen en steeds bijkomende bronnen raadplegen.

tombe
Berichten: 136

#30 , 14 feb 2012 16:48

Wat ze beweren moeten ze ook nog kunnen staven en naar wat ik meen op te maken, zal dat niet lukken. Een paar getuigenissen gaan heus niet volstaan hoor... Een naam noemen is overigens nog iets anders dan effectief producten verkopen. Lijkt me vooral veel gedreig, maar denk dat ze niet zo snel naar een rechtbank gaan stappen. Communiceer niet te veel met hen overigens. Alles wat je antwoord kan tegen je gebruikt worden. Loon binnenhalen is t enige wat telt. Heb je dat, dan zal de rest zo wel overwaaien.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”