Wergever betaald niet na ontslag!

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

Re: Wergever betaald niet na ontslag!

#31 , 21 feb 2012 13:13

Ja de vakbond zei dit ook, we kregen de factuur in de bus om die goederen te betalen, dat kunnen ze ook niet afdwingen. Ze hebben tijd tot vrijdag om te betalen, doen ze dit niet zullen ze gedagvaard worden. Dit met kosten en interesten. Winnen gaan we uiteindelijk toch doen, maar 't zal lang duren. Tegen dan heb ik grijze haren! Ik heb eens gebeld met de Nederlandse Fiod, en blijkbaar vinden ze daar dat dit fraude is, De firma heeft een loonfiche opgestuurd, niet uitbetaald en misschien wel in hun "onkosten" aangegeven. Ik heb natuurlijk bewijzen dat er nog ex-werkgevers niet betaald werden en ze hun leveranciers ook niet betalen. Dat laatste doet er missch niet toe maar ze wouden er wel het fijne van weten, ik kreeg indien ik het wou aangeven, een direct mailadres van daar.Mocht er nog even over slapen!
Maar ik wacht hier wat mee, als dit niet in je aard ligt dan is het moeilijk, maar ik ben het wachten en hun spelletjes nu wel wat beu aan het worden.
Geduld is nen schonen deugt....... :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#32 , 23 feb 2012 14:29

Net superdoodleuk van de vakbond te horen gekregen dat ze verder niks kunnen doen, indien de firma niet reageert op de aangetekende brieven, moeten we afwachten, ik word gek!
Beter een advocaat instellen denk ik! Ik vestigde alle hoop op hun grote woorden, ze gingen dagvaarden, en nu floeps, niks meer, enkel afwachten!
Zeker nie goed geslapen!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#33 , 23 feb 2012 15:05

er zal normaal wel gedagvaard worden, enkel wordt er soms afgewacht om strategische redenen.

Stel: je doet morgen een vordering voor 10.000 euro. De kans is, zeker in deze zaak, niet onbestaande dat de tegenpartij een tegenvordering zal willen doen voor X euro.

Als je de vordering op de laatste mogelijke dag indient, kan de tegenpartij geen tegenvordering meer doen gezien de vordering (voor de arbeidsrechtbank) verjaard zal zijn. Op die manier is de kans dus groter dat je zal winnen ipv verliezen.

Reclame

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#34 , 23 feb 2012 18:02

A zo! Ik heb aan mijn man gevraagd nog eens te bellen naar die persoon vd vakbond, en die wil wel dagvaarden, ('t is wel een verstrooide prof) maar raadde aan ook te wachten.
Hoelang is dit 1 jaar eer het verjaard is?

Dank voor uw antwoorden!
Ik voel mij net een hysterische kip! :roll:

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#35 , 23 feb 2012 18:59

1 jaar na datum ontslag.

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#36 , 26 mar 2012 13:18

De directeur die mijn man beschuldigt van diefstal en ondertussen van al wat slecht gaat id firma, contacteerde onze raadsman bij de vakbond en deed dezelfde beschuldigingen op diens adres, de advocaat deed natuurlijk of zijn neus bloedde en vroeg wanneer hij eindelijk ging overgaan tot betaling, dat die beschuldigingen niks met zijn uitingen en insinuaties te maken hadden, onze raadsman vroeg naar een eventueel dossier met beschuldigingen en bewijzen en of ze reeds een advocaat hadden, negatief, de directeur vroeg 14 dagen om dingen uit te pluizen, en ging dan zijn bevindingen doormailen, we zijn 1 maand later en nog steeds geen mail,de geloofwaardigheid is weg!
De vakbond merkte zelfs dat mijn man zijn procenten, en nog andere dingen niet vergoed waren, ze gaan dit van jaren terug berekenen en eveneens opeisen. Dus de dagvaarding gaat normaal als ze alle paperassen hebben volgende week vertrekken,ben benieuwd!
We vernamen dat er nog een ex-collega vertrokken is en eveneens geen loon krijgt van 2 maanden.
Straks is het boeltje daar failliet! Ik mail het verloop als er wat actie in komt!

curl

#37 , 26 mar 2012 14:37

Doet mij denken aan wat mij overkomen is met mijn 1ste werkgever.

In mijn geval heeft de rechtzaak toch 8 jaar geduurd, ik ben nu aan het wachten op de definitieve uitspraak.

Natuurlijk, de situatie bij mij was wel erg anders. :)

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#38 , 13 jun 2012 13:39

Hallo, nog een beetje 't vervolg vertellen hé! De dagvaarding is reeds lang verstuurd, na 3 aangetekende schrijvens door syndicaat, 1brief voor minnelijke schikking en wat er moet vergoed worden door advocaat mét nog maar eens een ultimatumdatum,1 brief aangetekend door advocaat met laatste kans en de werkelijke dagvaarding NIKS van respons, dus zowiezo zullen we (wel pas in september) weten wanneer de zaak voorkomt!
De advocaat zegt dat ze niet anders zullen kunnen dan betalen, indien opnieuw tegenkanting of geen resons zal het beslaglegging worden!

Pffft, toch moeilijke mensen die Hollanders......
Liever kosten maken er nog eens bij dan normaal de wet te volgen.

Ik post de uitkomst wel ergens dit jaar, of volgend jaar :roll: :P

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#39 , 29 jun 2012 14:08

Hallo, vandaag een aangetekende zending gekregen dat de zaak voorkomt in oktober, de werkgever voelt waarschijnlijk toch nattigheid en stortte gisteren de helft van wat er moet betaald worden, de rest krijgen we niet!!!

(Ditwerd telefonisch ad advocaat medegedeeld) Men dreigd nog steeds met klachtneerlegging tegen mijn echtgenoot, advocaat zegt af te wachten, het komt nu toch voor de rechtbank!

Toch al een beetje opgelost maar nog niet helemaal, ben al blij dat we met de kids toch nog een beetje een leuke vakantie gaan hebben!

Bij mensen die hetzelfde meemaken, niet opgeven, uiteindelijk moeten de werkgevers toch betalen.

Goed verlof!

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#40 , 22 okt 2012 11:55

Verdere verloop,
na 1 jaar komt de firma met uitleg, een advocaat en tegeneisen!

Daarin staat dat ze schadevergoeding met intresten eisen van mijn man voor een factuur van beschadiging firmawagen. Hij heeft geen schadeformulier meer, die heeft de firma opgevraagd voor de verzekering, wel nog de aanvraag voor herstelling, met datum. (toenertijd was er in de auto ingebroken)

En ze eisen dus dat de factuur betaald wordt voor de gestolen goederen uit de wagen, en nog voor een hele reutemeteut aan onozele dingen.
Eveneens goederen die mijn man onwetende had geleverd aan een klant die na 1 maand failliet was en niet betaalde.

Pft, gelukkig hebben ze al een stukje loon betaald over een paar maanden.

Nu weer een getouwtjestrek tot midden vlgd jaar.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”