Ontslag tijdens proefperiode

peterant
Topic Starter
Berichten: 4

Ontslag tijdens proefperiode

#1 , 11 jan 2012 18:14

Hallo,

Sinds 1 juni was ik aan de slag bij een firma. Eerste maand een tijdelijk contract.
Sinds 1juli vast contract voor onbepaalde tijd getekend, met een proefperiode van 6maand. PC218

Nu ben ik 5januari ontslagen. Tijdens de proefperiode 6 dagen vakantie genomen. Dus de proefperiode wordt met 6 dagen verlengd.

Ik lees in het PC218 dat tijdelijke contracten worden meegerekend in de proefperiode. Dus heb ik het dan goed voor dt mijn proefperiode dan tot 6 december liep?

En ook veel extra weekendwerk gedaan tijdens die proefperiode, is er dan een kans dat die dagen van de proefperiode worden afgetrokken?

Iemand die dit kan verklaren,zou heel welkom zijn:

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 jan 2012 20:02

als je slechts 6 dagen vakantie genomen hebt en sinds 1 juni ONONDERBROKEN een contract had via interim of via de werkgever, dan zal je proefperiode idd afgelopen zijn (niet tot 6 december, maar nét iets langer, wss 14 december).

peterant
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 13 jan 2012 18:24

ik had inderdaad een ononderbroken contract. Eerste maand in nederland, vanaf 1july in een belgisch dochterkantoor.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 jan 2012 23:07

jamaar... dat is al iets anders. Waarom vertelt men essentiële zaken niet direct?

voor welke juridische werkgever (ondernemingsnummer, ...) werkte je in juni en juli? Volgens welk recht was je contract, Is de activiteit die je uitvoerde IDENTIEK hetzelfde, ... ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 16 jan 2012 11:44

PM ontvangen met info die persoon liever privé houdt (waarvoor respect).

Lijkt dan volledig volgens Belgisch recht te zijn en daardoor lijkt me het ontslag buiten de proefperiode. Best contact opnemen met vakbond/advocaat om de schadeverogeding te bekomen, is geen standaardzaak, maar nog altijd vlot oplosbaar.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”