Bereking opzegperiode

daphnevalcke
Topic Starter
Berichten: 12

Bereking opzegperiode

#1 , 11 jan 2012 17:16

Ik heb mijn ontslag ingediend eind december. Wettelijk gezien gaat mijn opzegperiode dus van start op 1/1/2012. Daar ik nog maar anderhalf jaar voor het bedrijf werk is mijn opzegperiode dus 6 weken, waarbij ik per week recht heb op 1 volledige dag sollicitatieverlof.

Als ik goed kan rekenen loopt mijn opzeg dus tot en met 10 februari 2012. Nu beweert het sociaal secretariaat dat mijn opzeg loopt tot en met 17 februari 2012. Hoe zij hier bij komen heb ik maar het raden naar. Een antwoord op mijn vraag krijg ik niet van hen.

Zou het echter kunnen dat de dagen sollicitatieverlof niet mee tellen en dat ik deze nog moet inhalen door een week langer te werken?

Hoe zit het juist met inhaalrust tijdens opzegperiode? Is dit ook een dag die je nog moet inhalen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 jan 2012 20:05

wat is je brutomaand/jaarloon?

daphnevalcke
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 12 jan 2012 15:56

wat is je brutomaand/jaarloon?
1675€ bruto per maand + 75€ forfait per maand kosten eigen aan werkgever

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 jan 2012 20:00

Je opzeg is 1,5 maand, niet 6 weken. Je moet dus werken tot en met 14 februari. Er is niks dat je opzegt verlengt.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”