Ontslagen in proefperiode,vragen!!

loveparis
Topic Starter
Berichten: 7

Ontslagen in proefperiode,vragen!!

#1 , 11 jan 2012 09:43

Hoi,

Ik heb een paar vraagjes,ik ben ontslagen in mijn proefperiode. De werkgever moet mij dus 7 kalenderdagen uitbetalen. Nu heb ik gisteren mijn loonbrief ontvangen en hebben ze maar 5 dagen betaald. Klopt dit? Ik werkte als bediende.
Ook zie ik dat het bedrag ontzettend zwaar belast is,er blijft minder dan de helft van over.
Dan hebben ze mij een aantal weken geleden het enkel en dubbel vakantiegeld uitbetaald,toen waren ze verbrekingsvergoeding vergeten. Die hebben ze dan nu betaald. Heeft zeer lang geduurd,ik ben ontslagen op 30 november 2011. Ook tot op heden,geen C4 gehad,ik kan dus niets in orde brengen bij het syndicaat.
Wat ik mij afvraag is: ik heb begin 2011 ook een 3tal maanden gewerkt in een gelijkaardig bedrijf (zelfde paritair comite),daar ben ik ook ontslagen in proefperiode,ik verdiende er 150 euro bruto per maand minder dan nu. En toch was de complete som toen ik ben ontslagen hoger dan nu. Nu verdiende ik 150 euro bruto per maand meer en heb ik 2 maanden langer gewerkt,het enkel en dubbel vakantiegeld + verbrekingsvergoeding is minder dan bij het vorige bedrijf. Weet iemand of dit kan?
Alle raad is welkom!!!!


Kim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loveparis
Topic Starter
Berichten: 7

#2 , 11 jan 2012 12:28

Trouwens,nog een vraag. Ik ben op 30 november nog gaan werken,ik heb die dag een gesprek gehad met mijn retailmanager. In de vroege avond heb ik pas een telefoon gehad met mijn ontslag. Ze hebben dan 1 december de brief verstuurd. Wanneer gat mijn ontslag dan eigenlijk in? Is dat dan 1 december of 1 januari 2012?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 11 jan 2012 13:15

Hoi,

1. Ik heb een paar vraagjes,ik ben ontslagen in mijn proefperiode. De werkgever moet mij dus 7 kalenderdagen uitbetalen. Nu heb ik gisteren mijn loonbrief ontvangen en hebben ze maar 5 dagen betaald. Klopt dit? Ik werkte als bediende.
2. Ook zie ik dat het bedrag ontzettend zwaar belast is,er blijft minder dan de helft van over.
3. Dan hebben ze mij een aantal weken geleden het enkel en dubbel vakantiegeld uitbetaald,toen waren ze verbrekingsvergoeding vergeten. Die hebben ze dan nu betaald. Heeft zeer lang geduurd,ik ben ontslagen op 30 november 2011. 4. Ook tot op heden,geen C4 gehad,ik kan dus niets in orde brengen bij het syndicaat.
5. Wat ik mij afvraag is: ik heb begin 2011 ook een 3tal maanden gewerkt in een gelijkaardig bedrijf (zelfde paritair comite),daar ben ik ook ontslagen in proefperiode,ik verdiende er 150 euro bruto per maand minder dan nu. En toch was de complete som toen ik ben ontslagen hoger dan nu. Nu verdiende ik 150 euro bruto per maand meer en heb ik 2 maanden langer gewerkt,het enkel en dubbel vakantiegeld + verbrekingsvergoeding is minder dan bij het vorige bedrijf. Weet iemand of dit kan?
Alle raad is welkom!!!!


Kim
1. zal meer dan wss kloppen: het gaat over kalenderdagen, dus slechts 5 werkdagen meestal.
2. is normaal (verbrekingsvergoeding wordt anders belast), dit wordt bij de afrekening van je belastingen rechtgetrokken.
3. is niet zo zééér lang :p.
4. toch wel, ifnormeer je vakbond en vraag eventueel tussenkomst RVA.
5. dat kan, afhankelijk van je reeds genomen en nog te nemen/uit te betalen vakantie. Hiervoor hebben we het brutoloon nodig en de exacte periodes van indienstreding én de reeds genomen en nog te nemen vakantie.

Reclame

xena

#4 , 11 jan 2012 15:50

Trouwens,nog een vraag. Ik ben op 30 november nog gaan werken,ik heb die dag een gesprek gehad met mijn retailmanager. In de vroege avond heb ik pas een telefoon gehad met mijn ontslag. Ze hebben dan 1 december de brief verstuurd. Wanneer gat mijn ontslag dan eigenlijk in? Is dat dan 1 december of 1 januari 2012?
een verbreking gaat onmiddelijk in , u vermeldt niet hoelang je er werkte .
Ook tot op heden,geen C4 gehad,ik kan dus niets in orde brengen bij het syndicaat.
u heeft zich toch al laten inschrijven als werkloze ?

je kan bij uw vakbond een voorlopig document c109 invullen in afwachting van je c4 , u dient onmiddellijk klacht in te dienen bij de rva , de rva is bevoegd uw ex-werkgever te verplichten onmiddellijk een c4 af te leveren . uw c4 moet binnen de 2 maanden zijn afgeleverd bij de rva

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”