Opzeg interimcontract

EvelienN
Topic Starter
Berichten: 7

Opzeg interimcontract

#1 , 09 jan 2012 12:18

Sinds september 2011 werk ik bij een bedrijf via interim. Dit voor een proefperiode van 6 maand, a.d.h.v. weekcontracten.
Ik wil stoppen met deze job, omdat er o.a. geen werk genoeg is voor de functie die mij toegeschreven werd.

Ik was in de veronderstelling dat ik aan het interimkantoor moest laten weten dat ik de contracten niet meer wou verderzetten. Het laatste weekcontract heb ik volledig uitgedaan.

Nu blijkt dat er toch een opzegperiode van 1 week is. Is dit correct? En wat gebeurd er indien ik deze niet uitdoe?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 jan 2012 12:43

er is geen opzegtermijn, maar je moet wel de contracten die je getekend hebt naleven (even de proef via interim buiten beschouwing gelaten).

Als je na die contracten werkloos bent en het interimkantoor geeft door dat je werk weigert, kan je natuurlijk wel een sanctie verwachten.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”