ontslag geven + werkgever verkort opzegtermijn

deamero
Topic Starter
Berichten: 3

ontslag geven + werkgever verkort opzegtermijn

#1 , 03 jan 2012 17:55

Hallo,
ik heb een vraag waar ik geen informatie over terug vind... of toch niet echt duidelijk :s
Het zit namelijk zo dat ik onlangs ( 20/12/2011 ) mijn ontslag gegeven heb met een opzegtermijn van een 1.5 maand. ( bediende sinds 08/2008 )
Nu heeft mijn werkgever mij telefonisch laten weten dat ik vanaf vandaag niet meer hoeft te komen... . en dus mijn opzegtermijn niet meer moet uitdoen.
Moet hij mij (naast mijn vakantiegeld van 2011, enz) nu nog een vergoeding uitbetalen.
Of hoe zit dit in elkaar?
Op welke zaken moet ik nog opletten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jan 2012 18:56

Als hij zegt dat je niet meer moet komen, dan verbreekt hij strikt genomen de arbeidsovereenkomst. Als jij wel degelijk nog wenste te werken, dan moet hij je nog 1,5 maand uitbetalen. Anders, als jullie overeenkomen om géén opzeg te doen, natuurlijk niks.

Zorg er wel voor dat je een bewijs hebt dat je niet meer diende te komen.

deamero
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 03 jan 2012 19:17

Ja ik wenste nog te werken. Hoe moet dit nu verder?
Hoe kan ik mij daarop verdedigen / beschermen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 jan 2012 19:41

Op een of andere manier maken dat je een bevestiging hebt van de eenzijdige beslissing van de werkgever om je niet meer tewerk te stellen (e-mail indien je vaak zo communiceert, verklaring van de werkgever en/of in het slechtste geval een aangetekende zending naar de werkgever waarin je zijn beslissing nog eens herhaalt (al is dat laatste natuurlijk daarena bediscussieerbaar door de werkgever).

deamero
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 03 jan 2012 20:54

Wat als hij deze niet op papier wil bevestigen? of dat we niet tot een overeenkomst komen...?
Hierdoor ben ik onwettig afwezig waardoor ik zeker geen uitbetaling / opzegtermijn krijg. + de risico om hem uit te betalen ( arbeidshof)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 03 jan 2012 21:24

Als hij dat niet op papier wil bevestigen, ga je direct terug werken.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”