Ontslag , franchise bedrijfswagen.

Levi_VB
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag , franchise bedrijfswagen.

#1 , 22 dec 2011 12:55

Bij deze mijn eerste vraag op dit forum.

Een dikke 2 maand geleden heb ik mijn onstlag gegeven bij mijn vorige firma waar ik voor werkte. Hier had ik een bedrijfswagen ter beschikking die full omnium geleased was van een garage door de firma met mij als bestuurder. Bij het gesprek toen ik begon bij deze firma, werd mij volledig belooft dat ik niets aan de wagen moest betalen, dat de omnium alles dekte van schade.
Tijdens de vorige strenge winter had ik mij bij de garage geinformeerd voor een set winterbanden, ze wisten mij daar te vertellen dat dit niet bij in het leasing contract stond, dat mijn baas dit niet gevraagd had, helaas want ik was wel een 250km per dag op de baan.

Plots toen ik de kleine parking van een gebouw opdraaide schoof mijn wagen door en heb ik een muur geraakt, voorbumper geschaafd en gebarsten en mijn koplamp stuk. Ik heb dit dan ook rechtstreeks bij de verzekeringsagent van de garage aangegeven, en het papier ingevult.

Nooit heb ik daar nog iets van gehoord dat deze schade gemaakt moest worden. Ze gingen hiervoor mijn baas contacteren.

Nu heb ik een brief thuisgekregen van mijn ex-firma met de vraag van ongeveer €500 franchise over te schrijven op de rekening van de firma.

Kunnen ze mij dit doorrekenen, aangezien ik al een dikke 2 maand zeker weg ben bij die firma, en ik heb ook geen officieel document van de franchise van de leasingmaatschapij gezien of aangekregen.
Alsook collega's die ook een ongeval hebben gehad "in fout" die hebben hun wagen toen al laten maken, en hebben dit nooit ontvangen.

Ik hoop dat jullie mijn vraag een beetje begrijpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 dec 2011 15:06

Wat staat er op papier in verband met de regeling omtrent bedrijfswagens bij uw ex werkgever? Normaal tekent u één of andere car-policy voor u een wagen in ontvangst neemt, of is de car-policy opgenomen in het arbeidsreglement waar u waarschijnlijk ook voor ontvangst voor getekend heeft.

Als we niet weten wat er contractueel vastgelegd is tussen u en uw werkgever, zal men u hier weinig hulp kunnen geven, vrees ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Levi_VB
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 25 dec 2011 21:38

Heb het even nagelezen, en in het contract staat niets in van een franchise.
Zelf heb ik nu een copy van het factuur zelf gevraagd om te kijken of het bedrag wel correct is.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”