Interim

nele582
Topic Starter
Berichten: 2

Interim

#1 , 14 dec 2011 12:23

hallo,

Vorig weekend moest ik zaterdag en zondag gaan werken in een winkel via een interimkantoor.
Aangezien zaterdag al het werk al gedaan was, belden ze mij zondagochtend om te melden dat ik niet meer moest komen werken omdat er niets te doen was.
De contracten waren al ondertekend (Ik heb ze wel pas na het weekend terug gestuurd naar het interimkantoor, omdat ik tijdens de week niet thuis was).
Het interimkantoor heeft mij niet betaald voor zondag. Is dit correct of niet?

Ik las wel ergens dat het belangrijk is dat de contracten door beide partijen binnen de 48 uur getekend moeten zijn. Aangezien ik pas vrijdag heb getekend, en het
contract van het interimkantoor waarschijnlijk al vroeger in de week werd opgestuurd, zou het wel kunnen dat ik niet binnen de 48 uur getekend heb... is het contract dan ongeldig?

wat denken jullie?
bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 14 dec 2011 14:16

24 JULI 1987. - Wet betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid en het ter beschikking stellen van werknemers ten behoeve van gebruikers.

Art. 5. Behoudens strijdige overeenkomst worden de eerste drie arbeidsdagen als proeftijd beschouwd. Tot bij het verstrijken van die tijdsduur mag ieder van de partijen de overeenkomst beëindigen, zonder opzegging noch vergoeding.

nele582
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 dec 2011 14:29

maar het was maar een contract voor 2 dagen.. geldt die proeftijd dan ook?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 14 dec 2011 20:46

ja

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”