ontslagen en uitbetaald - ziekte

sofiake
Topic Starter
Berichten: 29

ontslagen en uitbetaald - ziekte

#1 , 10 dec 2011 14:13

Beste,
ik ben in april van dit jaar ontslagen en uitbetaald tot half december. (dus het arbeidscontract is reeds verbroken) Ik heb me de dag na mijn ontslag bij de VDAB ingeschreven als werkzoekende (hoewel ik toen nog geen uitkering kon aanvragen aangezien ik tot half december wordt uitbetaald)

Tijdens mijn uitbetalingsperiode ben ik langdurig ziek geworden.
Heb ik gelijk gehad om te denken : ik ben nog uitbetaald tot half december, dus moet niets ondernemen tot dan ? Of had ik iets moeten melden aan de ziekenkas ?

Nu heb ik vanaf half december dus recht op een uitkering. Ik heb reeds zicht op nieuw werk maar dit contract werd nog niet getekend.
Ik logde vandaag in op mijn dossier via de site van VDAB en merk dat zij mij vanaf 7/7 op "ik ben ziek" hadden ingeschreven ipv "ik ben werkzoekend". (ze hebben dus zonder mij te verwittigen mijn status veranderd!)

Ik heb dit nu net vandaag opnieuw zelf veranderd (omdat ik het vandaag pas heb gezien, ik werd hiervan niet verwittigd).
Kan ik hierdoor problemen krijgen om een uitkering aan te vragen ?

Alvast bedankt voor alle info !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 dec 2011 21:09

aan wie heb je laten weten dat je ziek was?

sofiake
Topic Starter
Berichten: 29

#3 , 12 dec 2011 19:28

Zelf heb ik het aan niemand laten weten, dat is het rare ! Ik dacht dat het in mijn situatie nl niet nodig was. Ik had toch geen recht op een uitkering van wie dan ook ..

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 dec 2011 19:31

ik dacht niet dat VDAB toegang had tot die gegevens. nuja, op zich geen probleem: je hebt recht op niks tot 15/12. Ga wel voor de zekerheid eens naar de mutualiteit of ze daar weten dat je ziek bent, dat er geen problemen zijn voor de periode na donderdag.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”