Hallo,
Mijn vrouw is een aantal maanden geleden ontslagen, maar moest wel nog haar opzegtermijn uitdoen. Normaal liep die eind oktober af, maar deze is opgeschoven door opnemen van sollicitatie-verlof en gewone verlofdagen.
Op het einde had zij het zo geregeld dat ze nog al haar verlofdagen zou opnemen, waardoor ze in dienst was tot 21/11/2011 (maar haar laatste effectieve werkdag eigenlijk 29/10/2011 was, al de rest was nog openstaand verlof).
Nu kreeg ze deze week haar C4 eindelijk in de bus, en daar werd vermeld dat haar laatste dag in dienst 8/11/2011 was. Na wat heen en weer gebel / gemail blijkt dat er een vergissing is gebeurd en dat ze voorstellen om de nog openstaande verlofdagen gewoon uit te betalen.
Ik vroeg me af of dit niet voor problemen kan zorgen (zij heeft de startdatum bij haar nieuwe werkgever laten afhangen van de verlofregeling bij haar vorige, en is dus pas op 22/11/2011 begonnen. Maar nu blijkt dus dat ze volgens haar C4 eigenlijk al van 8/11/2011 werkloos was)? Ik denk bijvoorbeeld aan belastingsaangifte, berekening eindejaarspremie (als die pro-rata berekend wordt, heeft verliest ze dus eigenlijk 2 weken, hetzelfde met de jaarlijkse deelname in de winst etc...).
Kan zij weigeren dat haar verlof uitbetaald wordt en dat ze "gewoon" loon krijgt voor die dagen in november?
Mvg,
Thomas