Foute einddatum op C4 + uitbetalen verlof

Tommi
Topic Starter
Berichten: 5

Foute einddatum op C4 + uitbetalen verlof

#1 , 25 nov 2011 16:58

Hallo,

Mijn vrouw is een aantal maanden geleden ontslagen, maar moest wel nog haar opzegtermijn uitdoen. Normaal liep die eind oktober af, maar deze is opgeschoven door opnemen van sollicitatie-verlof en gewone verlofdagen.
Op het einde had zij het zo geregeld dat ze nog al haar verlofdagen zou opnemen, waardoor ze in dienst was tot 21/11/2011 (maar haar laatste effectieve werkdag eigenlijk 29/10/2011 was, al de rest was nog openstaand verlof).

Nu kreeg ze deze week haar C4 eindelijk in de bus, en daar werd vermeld dat haar laatste dag in dienst 8/11/2011 was. Na wat heen en weer gebel / gemail blijkt dat er een vergissing is gebeurd en dat ze voorstellen om de nog openstaande verlofdagen gewoon uit te betalen.

Ik vroeg me af of dit niet voor problemen kan zorgen (zij heeft de startdatum bij haar nieuwe werkgever laten afhangen van de verlofregeling bij haar vorige, en is dus pas op 22/11/2011 begonnen. Maar nu blijkt dus dat ze volgens haar C4 eigenlijk al van 8/11/2011 werkloos was)? Ik denk bijvoorbeeld aan belastingsaangifte, berekening eindejaarspremie (als die pro-rata berekend wordt, heeft verliest ze dus eigenlijk 2 weken, hetzelfde met de jaarlijkse deelname in de winst etc...).

Kan zij weigeren dat haar verlof uitbetaald wordt en dat ze "gewoon" loon krijgt voor die dagen in november?

Mvg,
Thomas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 nov 2011 22:04

heeft ze ergens een akkoord over het verlof?

Tommi
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 26 nov 2011 18:22

Dat is bevestigd via het interne mail-systeem (waar ze nu helaas niet meer aan kan, wegens niet meer in dienst).

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 nov 2011 20:19

dan zal het moeilijk worden.

xena

#5 , 27 nov 2011 14:10

Mijn vrouw is een aantal maanden geleden ontslagen, maar moest wel nog haar opzegtermijn uitdoen. Normaal liep die eind oktober af, maar deze is opgeschoven door opnemen van sollicitatie-verlof en gewone verlofdagen.
sollicitatieverlof schorst de opzeggingstermijn niet dit wordt gelijkgesteld en verloond als een gewerkte dag

Tommi
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 27 nov 2011 19:39

Ok, bedankt voor de antwoorden alvast. Ik had me vergist van dat sollicitatieverlof, dat is inderdaad niet meegenomen in de berekening.
Maar stel dat ze haar nu de openstaande verlofdagen uitbetalen, heeft dat dan voor de rest een negatieve invloed (moeten daar meer belastingen op betaald worden, verliest ze een deel van de eindejaarspremie....)?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 27 nov 2011 21:46

meer belastingen: nee
verliest ze een dele vand e EJP: afhankelijk van de sector en de bepalingen over de eindejaarspremie: er zijn zelfs sectoren waar een EJP niet bestaat

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”