ontslag nemen zonder opzeg

pizzaman
Topic Starter
Berichten: 36

ontslag nemen zonder opzeg

#1 , 21 nov 2011 15:54

Beste mensen,

als ik snel van werk wil veranderen maar zonder mijn opzeg te respecteren van 6 weken als bediende, blijf ik dan gewoon paar dagen onwettig thuis zodat mijn baas me op staande voet ontslaagt of zijn er betere opties??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 nov 2011 16:04

de snelste manier is gewoon niet meer afkomen. Dan hoef je geen opzeg te respecteren, gezien je er je broek aan veegt. Verwacht natuurlijk wél én een verbrekingsvergoeding die je moet betalen én geen recht op werkloosheidsuitkering.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 21 nov 2011 16:08

enne klein taalprikje...
je baas ontslaat je op staande voet en hij slaagt er ook wel in om wat personeel in elkaar te slaan.
Maw een geslaagde slaande ruzie.

Reclame

pizzaman
Topic Starter
Berichten: 36

#4 , 21 nov 2011 16:17

Waarom zou ik een verbrekingsvergoeding moeten dokken als de werkgever mij ontslaat? En is dat 6 weken loon dan

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 21 nov 2011 16:26

Door thuis te blijven verbreek jij de werkrelatie, dus verbrekingsvergoeding.

pizzaman
Topic Starter
Berichten: 36

#6 , 21 nov 2011 17:51

iemand een idee hoeveel dat bedraagt?

stel dat ik maar 3 weken uitdoe...

moet ik dan nog 3 weken loon afstaan en zo ja is dat 3/4 van je brutoloon

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 21 nov 2011 18:01

En u wordt zo wie zo geschorst door de RVA .... mogelijk mag je het bij de arbeidsrechtbank gaan uitleggen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 21 nov 2011 20:25

iemand een idee hoeveel dat bedraagt?

stel dat ik maar 3 weken uitdoe...

moet ik dan nog 3 weken loon afstaan en zo ja is dat 3/4 van je brutoloon
dan moet je 1,5 maand loon - 3 weken brutoloon BETALEN (dus niet afstaan) én kan de werkgever eventueel nog een bijkomende schadevergoeding eisen indienje dit neit aankondigt (in zeldzame gevallen) én heb je geen recht op werkloosheidsutikerignen (zie hierboven)

Werkmanssteeg
Berichten: 75

#9 , 25 nov 2011 00:54

Beste pizza man, uw plan lijkt mij geen goed idee. Ik zou aanraden van eens te praten met uw baas en of het mogelijk is om vervroegd te vertrekken. Je baas heeft misschien liever dat ge uw nog 3 weken goed inzet dan dat ge u nog 6 weken uw boek verslijt.

je sterkste wapen is dat je je job iets minder gemotiveerd kan uitvoeren, maar zelfs dat is neit zo een goed plan. Nieuwe werkgevers hebben namelijk nog al eens de neiging van een referentie te vragen. Tenzij er iets is dat je ons niet vertelt ivm de relatie tot je baas, is het altijd vestandiger om zonder ruzie het contract te stoppen.
Leek met sterke interesse in en vrij veel kennis van arbeidsrecht. U moet mijn posts met het nodige voorbehoud te nemen en steeds bijkomende bronnen raadplegen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”