vervangingscontract onbepaalde duur + nieuwe job

lin vermeiren
Topic Starter
Berichten: 2

vervangingscontract onbepaalde duur + nieuwe job

#1 , 29 jan 2007 11:20

Ik zit momenteel in een vervaningscontract voor onbepaalde duur. Dus ik blijf in dienst, tot de persoon die ik vervang terugkomt. (Ik zit nog in mijn proefperiode van 6 maanden). Omdat mijn contract in april eindigt, ben ik nu al op zoek naar een nieuwe job.

Moest ik nu eerder een job vinden, kan ik dan op de een of andere manier mijn contract opzeggen? Of is dit niet mogelijk bij een vervangingscontract van onbepaalde duur?

Alvast bedankt.

Lin Vermeiren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
flyer
Berichten: 23

#2 , 31 jan 2007 09:20

Binnen of op het einde van een vooropzegperiode kan iedere partij,mits het inachtnemen van een vooropzeg altijd een einde maken aan de overeenkomst. Misschien is er in uw vervangingsovereenkomst voor de periode na uw proefperiode eveneens een vooropzegclausule ingelast.

Een goed gesprek kan natuurlijk vele mogelijkheden, zoals een overeenkomst in onderling akkoord, opleveren.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”