vervangingscontract onbepaalde duur + nieuwe job

lin vermeiren
Topic Starter
Berichten: 2

vervangingscontract onbepaalde duur + nieuwe job

#1 , 29 jan 2007 11:17

Ik zit momenteel in een vervaningscontract voor onbepaalde duur. Dus ik blijf in dienst, tot de persoon die ik vervang terugkomt. (Ik zit nog in mijn proefperiode van 6 maanden). Omdat mijn contract in april eindigt, ben ik nu al op zoek naar een nieuwe job.

Moest ik nu eerder een job vinden, kan ik dan op de een of andere manier mijn contract opzeggen? Of is dit niet mogelijk bij een vervangingscontract van onbepaalde duur?

Alvast bedankt.

Lin Vermeiren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 31 jan 2007 13:29

Ik ga ervan uit dat u bediende bent.

?Art.81.? 1. Onverminderd de toepassing van artikel 79, kan de overeenkomst tijdens de proeftijd zonder dringende reden niet eenzijdig worden be?indigd dan met inachtneming van een opzeggingstermijn van zeven dagen, waarvan kennis wordt gegeven in de vorm bepaald in artikel 37, tweede tot vierde lid...?(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Zie art.82 inzake opzegging buiten de proeftijd.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”