Tijdskrediet en ontslagen

Juleske
Topic Starter
Berichten: 2

Tijdskrediet en ontslagen

#1 , 10 nov 2011 13:59

Hallo,

Vanavond is het algemene vergadering en zullen we waarschijnlijk met 5 ontslagen worden, waarbij ikzelf.
In januari 2010 heb ik 1 maand ouderschapsverlof genomen en erna 9 maanden 4/5 (ook ouderschapsverlof) genoten. Sinds 1/11 neem ik halftijds tijdskrediet ( ik had nog 1 maand ouderschapsverlof, maar had mijn parttime nodig omdat ik momenteel nog een cursus volg). Mijn tijdskrediet is zoals jullie zien nog maar net bezig of ze ontslagen mij. Voor hun goedkoop omdat ze mij waarschijnlijk 50% moeten uitbetalen. Nu heb ik zelf nog geen uitbetaling gehad van RVA en bij ons sociaal secretariaat sta ik ook nog op 4/5 ingeschreven. Kan ik vb aan mijn WG vragen om mijn tijdskrediet stop te zetten zodat ik nog op een 4/5 kan uitbetaald worden? Of hoe los ik dit op? Ik zou het niet fair vinden mochten ze mij 50% uitbetalen en ik heb nog maar een paar dagen tijdskrediet genoten. Rva zei dat ik dus een overeenkomst met mijn WG moet vinden om dit stop te zetten maar dat gaan ze waarschijnlijk niet doen?

alvast bedankt voor de reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 nov 2011 15:00

je kan het vragen aan je werkgever, die moet er niet noodzakelijk op ingaan.

wat is de reden van ontslag?

Juleske
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 10 nov 2011 22:45

Dat staat er niet zo direct in, maar ze zeiden wel economische crisis. Ze gaan het filiaal van België sluiten.
Ze vragen ons om ons opzeggingstermijn uit te doen (6 maanden, dus tot eind mei) en wanneer we deze uitdoen krijgen we nog een
'bonus' van 2 maanden erbij. Maar natuurlijk hebben ze dit bij mij op een parttime berekend. Ik heb het gevoel dat ze gewacht hebben
tot mijn tijdskrediet zou ingaan, zodat ze minder zouden moeten betalen. Ik denk wel dat ik nog recht heb op tijdskrediet gedurende die 6 maanden opzegging?
Maar als ik mijn tijdskrediet nu zou opzeggen (mits onderling akkoord) wordt ik wel fulltime uitbetaald en heb ik dan wel 1 dag sollicitatieverlof.
Maar ze gaan dit wsl nooit ondertekenen. Of ik onderhandel dat ze mij die 2 maanden extra in een fulltime betalen. Ik ga nog sowieso eens horen bij LBC.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”