Interim niet verlengen

Koji
Topic Starter
Berichten: 3

Interim niet verlengen

#1 , 08 nov 2011 19:31

Tijdens de vooropzegperiode bij mijn werkgever deed ik een tegenopzeg omdat ik snel een andere job had gevonden. Voor deze job moet ik de eerste maanden via een interimbureau werken, dit met weekcontracten. Echter, het werk bevalt mij echt niet en de job is zeker niet zoals ze voorgespiegeld werd, dus zou ik liever het volgende weekcontract niet meer ondertekenen en er dus mee stoppen.
Indien ik dit doe, verlies ik dan mijn recht op werkloosheidsuitkering ? Het is natuurlijk wel mijn bedoeling zo snel mogelijk een andere job te zoeken/vinden, maar in afwachting daarvan zou ik uiteraard graag van mijn recht op werkloosheidsvergoeding gebruik maken.
Alvast bedankt voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 nov 2011 21:26

hoe lang werk je al via interim?

Koji
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 09 nov 2011 04:59

Deze week is mijn eerste week in de huidige job. Ik werk deze week met dagcontracten, vanaf volgende week zou dit overgaan naar weekcontracten.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 nov 2011 06:08

nadat je zelf ontslag hebt genomen, moet je minimaal 4 weken (=20 werkende dagen in het 5-dagenstelsel) werken vooraleer er geen rekening meer gehouden wordt met het feit dat je zelf ontslag hebt genomen.

Koji
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 09 nov 2011 09:53

Dus als ik het goed begrijp en ik eind deze week stop met deze interim, dan heb ik geen recht op werkloosheidsuitkering ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 09 nov 2011 10:35

zal je je moeten gaan verantwoorden bij de RVA waarom je je vorige arbeidsovereenkomst via een tegenopzeg hebt én waarom je dit gedaan hebt voor een job waar je maar een week werkte. Als de RVA geen wettelijke reden krijgt, zullen ze je recht op werkloosheidsuitkering pas toekennen na een periode van sanctie en/of na een uitsluiting waarna je terug je recht op werkloosheidsuitkering moet bewijezn.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”